Тест на шест кабриолета с различни покриви


30
юли
2019

ХАЙДЕ НАВЪН НА ЧИСТ ВЪЗДУХ! Пролетта дойде, а с нея и желанието да прекарваме повече време навън. Кислородът прави чудеса с душата. Можем дори да караме автомобил под открито небе – кабриолет. Няма по-добро усещане от това, да почувстваш цялата метеорологична прогноза върху лицето си! Разнообразието на открити автомобили през тази пролет е толкова пъстро, както никога досега. Също както и цветовете по дърветата през този сезон. От навиващ се покрив до такъв от плат, от тарга до демонтаж на вратите – открихме шест различни начина за удоволствие под открито небе. Кой осигурява свеж полъх? И кой ще завладее сърцата ни в бурята?

BMW Z4 роудстър: плат за господаря на елементите

Двигател отпред, задвижване отзад: това се казва да караш роудстър – в новия BMW Z4

РЪКАТА НЕЖНО гали покрива от плат: полиакрил-нитрил. Усеща се като много мек, а освен това е доста опънат. Както навремето, когато ние, момчетата, издържахме на дъжда. Дали пък именно затова обичаме новия плат на покрива на Z4 в сравнение с твърдия покрив на предшественика? Той може да бе по-комфортен, но ни изключваше напълно от външния свят. Платът позволява на елементите да проникват вътре. Платът е по-шумен, по-честен – едва с него BMW отново се превръща в роудстър. И ни предлага емоция от шофирането в най-чистата си форма.

Покривът се затваря електрически, също и в движение със скорост до 50 км/ч. Благодаря за плата, BMW

Задницата далеч назад, в епицентъра между асфалта и задната ос, управлението готово за превземане на остри завои, а вие седите ниско долу в тесния кокпит. Зад ниското предно стъкло не усещате почти нищо от насрещния вятър, за щастие десният крак е директно свързан с машината за вятър. Всеки милиметър от натиска на педала на газта увеличава дозата свеж въздух, който все повече свисти около страничните огледала. За целта не ви е нужен мощен 6-цилиндров агрегат – 4-цилиндровият с 258 к.с. също ви е напълно достатъчен. Така в роудстъра на BMW се превръщате в господар на елементите. Газ, завой, наслаждавате се на страхотния баланс – кой обръща внимание на малко разхвърляния кокпит? Или пък на следващата буря, която приближава? Бързо затваряме покрива, първите капки удрят по плата. Усмихваме се.

BMW Z4 sdrive30i

Работен обем 1998 см3 Мощност 190 кВт (258 к.с.) при 5000 об/мин 0–100 км/ч 5,4 сек Разход-Mix 7,3 л (по WLTP) Цена от 97 250 лв.

Аbarth с навиващ се покрив

Abarth 595C 1.4 T-Jet Competizione – тук попътният вятър опъва ушите

НАВИВАЩИЯТ СЕ ПОКРИВ винаги се е считал за кабриолет за мамини синчета. Но не и в Abarth 595 Competizione, тъй като моделът е направо по-бърз от вятъра. Външността му е страхотна – сив, матов лак и цветни акценти, динамиката – великолепна със своите 180 турбо к.с., а окачването предава директно състоянието на пътната настилка към стомаха. А когато с натискане на бутон сгънете (навиете) покрива, настроението се покачва до максимума. Отзад се усеща акустичен попътен вятър – този ауспух гърми, трещи и звучи като от голям, мощен автомобил! При това е произвеждан от 1,4-литрово моторче.

Покривът се отваря на две степени: първо задното стъкло остава, а след това се сгъва

Звукът на открития Abarth е толкова близо, че направо ще настръхнете. И въобще не е толкова „нежен“, колкото си мислите. Навиващият се покрив оставя колоните, но въпреки това седите под открито небе. Напълно достатъчно е да хванете тен от слънцето. Или пък да настинете. Изключително шармантно е как електрическият покрив се затваря на три степени и при всяка спира и като че ли пита: „Наистина ли искате да скриете небето? И да изключите попътния вятър?“


Работен обем 1368 см3 Мощност 132 кВт (180 к.с.) при 5500 об/мин
0–100 км/ч 6,7 сек Разход-Mix 7,5 л (по WLTP) Цена от 58 000 лв.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >