Тест на фейслифта на Tesla Model Y

1403
2025

Наскоро Tesla Model Y бе обновен. AUTO BILD тества модела

Вътрешно пространство: лостът за мигачите остава

Качваме се във фейслифта на Model Y. Обичайно тук е доста прегледно – при преработката акцентът е бил върху комфорта. Още при качването впечатление прави двойното акустично осстъкляване на SUV-а. Изборът на тапицерии и повърхности е такъв, че допълнително подобрява акустиката. Разбира се, ще проверим, дали е така по време на теста. Добро впечатление ни прави това, че повърхностите са тапицирани наистина и не се вижда евтина, твърда пластмаса.

Освен оптимизация на шумоизолацията има и нови седалки – които получи и Model 3 – които предлагат прилична странична опора. Така ще можете да издържате съвсем удобно дългите пътувания. Освен това седалките се отопляват и вентилират. Освен светлите тапицерии, които ще изискват много поддръжка, се предлагат и черни.

За първи път амбиентно осветление в Model Y

Освен седалките, има и промяна в детайлите. В арматурното табло и в панелите на вратите за първи път в Model Y се предлага амбиентно осветление.

Практични детайли във фейслифта

Tesla са модернизирали Model Y с допълнителни малки детайли. Сред тях са свалящата се кора на багажника, която може да се поставки в подходящо пространство в пода. Задните седалки се сгъват електрически, а отзад има и отделна инфотейнмънт-система, благодарение на която седящите на задната седалка могат да слушат музика или да гледат филм, различни от тези за пасажерите отпред.

Друга екстра: под предния багажник има малък резервоар за ледена вода, с която да бъдат охлаждани напитките.

Иначе отвътре виждаме познатите ни неща: мониторът е с размер  15,4-инча. Сега за пътниците на задната седалка има отделен монитор, чрез него те могат да управляват и климатичната инсталация и да гледат филми. Единствената критика тук е отказът от скоростомер зад волана или Head-up-дисплей.

Първи тест на новата Tesla Model Y фейслифт

По време на първия тест на обновената Tesla Model Y не бяхме разочаровани от обещанията. Още след няколко километра ни направи впечатление по-хармоничната настройка на окачването. Неравностите се поглъщат доста по-уверено, „американецът” лежи стабилно на пътя и най-вече при висока скорост пътното поведение е по-сигурно и по-уверено.

Преработено е и управлението. Ако за мнозина преди това то бе остро и нервно, сега се усеща като по-балансирано, въпреки това приятно стегнато, така че има и известна спортна нотка. Прибавяме и по-добрата шумоизолация: при фейслифта на Model Y се по-добре изолирани от шумовете отвън при движение по магистралата.

Автопилот: практичен, но не и безгрешен

Естествено на борда има и автопилот. Както обичайно той поддържа темпото, дистанция и лентата – сега той се активира от бутон на волана. Практичен за спокойно пътуване по магистралата и нервен във всекидневието: когато се намесите активно в управлението, системата се изключва изцяло.

Избор на предавките през тъчскрийна

С фейслифта от Tesla се сбогуват с класическия лост за смяна на предавките. Вместо това предната, задната предавка и позицията за паркиране се избират от централния дисплей. Изисква свикване, но в практиката става бързо и интуитивно.

Друг лост все пак е запазил физическата си форма: този за мигачите, макар и вместо с натискане в двете посоки, да се задейства с кратко потупване. След това Model Y сам решава, кой мигач да включи. В повечето случаи се получаваше добре, но при някои маневри мигачите изгасваха твърде рано.

ИЗВОД

Себастиан Фримел

Фейслифтът освежава Tesla Model Y, електрическият бестселър е много добре изработен и блести с по-голяма ефективност и с повече комфорт.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин