2022
Второто поколение на Nissan Qashqai блестеше с добри продажби. Кросоувърът си остава търсен и като употребяван – по тази причина за съжаление е и скъп.
Nissan Qashqai е японски компактен SUV , който се произвежда в Англия. Второто поколение (J11)на един от най-успешните SUV-ове се произвежда от 2013 до 2021 г.
Ключът към успеха е всестранния талант на модела. В зависимост от моторизацията (бензинови от 115 до 163 к.с., дизелови от 110 до 150 к.с.) освен серийното предно задвижване се предлага и двойното All-Mode 4×4. А като алтернатива на добре степенуваната 6-степенна механична скоростна кутия се предлага или безстепенна CVT-автоматична трансмисия или предавателна кутия с два съединителя. Под красивата си каросерия Qashqai предлага – въпреки компактните си размери – сравнително щедро за семействата място. Четирима възрастни ще разполагат с напълно достатъчно място.
Nissan Qashqai на старо: във версия Tekna с малко лукс
Освен комфортните и издръжливи седалки ни хареса и не прекалено спортната настройка на окачването. Нашият тестови автомобил е доставен през 2017 г. в Дания и не е от фейслифт поколението. Прилично оборудваният Qashqai предлага и малко лукс в ниво на оборудване Tekna: седалки с частична кожена тапицерия, пиано лак и хром, както и 7-инчов тъчскрийн с 360-градусова камера (с DAB-система, но без Apple CarPlay и Android Auto) също са на борда – както и LED-фарове и 19-цолови джанти.
От Nissan са помислили и за добре функциониращите асистенти: серийно на борда има асистент за дълги светлини, система за разпознаване на пътни знаци и асистент за запазване на пътното платно. Заедно с приспособление за теглич, панорамен покрив и подгряващо се предно стъкло цената като нов на модела е била 32 500 евро. Четири години, три месеца и 83 280 километра по-късно нашият тестови автомобил от Autohus в Бокел струва само 18 780 евро. Дали цената е справедлива? Qashqai оставя малко колебливо впечатление. Има няколко вдлъбнатини по вратите от страната на водача, една от джантите е наранена.
Базовият дизелов мотор е уверен във всекидневието
Ауспуховата уредба е доста ръждясала, а спирачните дискове също са далеч от най-добрите си дни. Затова пък задвижването е безупречно. Във вътрешното пространство ни харесват меките повърхности. Задната седалка е малко разшит шев. Няма тракане. Дали базовият дизелов мотор е достатъчен? Принципно да. Моделът с предно задвижване е достатъчен за всекидневието и си партнира хармонично с прецизната 6-степенна механична трансмисия. Максималният въртящ момент е 260 Нм. Скорост над 160 км/ч може да се приеме по-скоро като мъчение.
Накрая един съвет: ако искате цената на употребявания „японец” да се намали с няколко хиляди, то можете да погледнете достатъчно мощния 1200-кубиков DIG-T-бензинов мотор със 115 к.с. и по-семплото ниво на оборудване Acenta. По-икономичната версия в този случай определено няма да е грешка.
ИЗВОД
Принципно второто поколение на Qashqai е приятен автомобил за (почти) всички. Слабости при качеството на детайлите и високите цени на употребяваните екземпляри обаче го правят средностатистически избор.









