2023
30.000 лв. струва този добре оборудван употребяван Ford Fiesta Active със 140 к.с. Струва ли си този модел на старо от 2019 г.?
От 1976 г. Ford Fiesta се движи по улиците, превръщайки се в един от най-продаваните малки автомобили в Европа. В момента на пазара е осмото и последно поколение на малкия автомобил, появило се през 2017 г.
В предлаганата само с пет врати версия Active малкият автомобил прави умел шпагат: притежаващият с 18 милиметра по-голям клиренс кросоувър изглежда като малък SUV с пластмасовите си елементи по каросерията, но си остава пъргав и малък автомобил.
Ford Fiesta Active на старо: и като четиригодишен доставя радост
Собственикът е поръчал тази Fiesta с доста щедро оборудване, като цената като нов на автомобила през 2019 г. е била 53.000 лв. И като четиригодишен добре поддържаният автомобил прави добро впечатление, особено стегнатите предни седалки, които предлагат удобно място и за хора с ръст до 1,95 метра. Отзад трябва да сте високи най-много 1,75 метра, за да седите удобно.
Много светлина осигурява електрическият панорамен плъзгаш се покрив. Съраунд аудиосистемата на благородната датска марка Bang & Olufsen е друго положително преживяване. Тя се управлавлява лесно чрез системата Sync3 с 8-инчов монитор.
Освен това частично покритите с кожа седалки с функция за подгряване, черният таван на купето, типичното за Ford отопляемо предно стъкло и 17-цоловите алуминиеви джанти подчертават ексклузивния характер на дългия 4,07 метра автомобил от Кьолн. Също така има до 15 асистента, които правят шофирането по-сигурно и по-комфортно. Оборудването на тестовия автомобил включваше асистент за дългите светлини, асистент за запазване на пътната лента и асистент за смяна на пътната лента.
За задвижването отговаряше разполагащият със 140 к.с. еднолитров 3-цилиндров бензинов агрегат (Euro 6d-Temp). Той си пратнира добре със стегната 6-степенна механична скоростна кутия. След изминати 52.723 километра тестовият автомобил няма скърцане и тропане, като впечатлението от качеството е много добро.
Не много убедителен е тестовият разход от 6,9 литра А 95 Н, който при бързо каране на магистралата се увеличава с още 2 литра. 1,5-литровите TDCi-модели с 85 или 120 к.с. се срещат рядко в Германия. Същото важи за ST-топмодела с 200 к.с.
Какви са аргументите за особено нови автомобили Fiesta? През лятото на 2020 г. имаше ъпгрейд на двигателите с нов, разполагащ с от 125 до 155 к.с. EcoBoost-хибриден вариант. През есента на 2021 бе последният фейслифт с освежена предница, лого на Ford в решетката, серийни LED-фарове и нови асистиращи системи.
ИЗВОД НА AUTO BILD
Fiesta разделя мненията като употребяван. Управлява се пъргаво, предлага много асистенти и след шест години изглежда шик. Единствено при качеството има някои слабости.