Тест на пистата: Аudi A4 DTM и Audi R10 TDI

През 2008 г. Audi печели в DTM и в Льо Ман. Редакторът Гералд Чайка получи възможност да кара двата победителя. Можеше и да не се възползва - заради ръста си


4
юли
2017

„Моля, карайте внимателно.“ Ралф Ютнер, технически директор и управител на Joest Racing GmbH, изглежда наистина разтревожен. При което не съм сигурен за какво се тревожи всъщност: за R10 TDI, който през 2008 спечели 24-те часа на Льо Ман, или за мен. И в двата случая го разбирам. И то не защото за първи път сядам в спортен прототип с мощност 650 к.с. А тъй като с ръст от 1,97 м не притежавам мечтаните размери за автомобилен състезател, задължителната седалка за съжаление трябва да остане извън автомобила. И така, клякам в шампионския автомобил, вклинен между педалите (съединител, спирачка, газ – както в обикновен автомобил, но по-тесни), карбоновата каросерия и протектора за врата.

Опитвам се да забравя притискащия гърба ми уред за управление и да се концентрирам върху първите ми четири обиколки на италианската писта Мисано. По-късно ще имам възможност да измина още веднъж същата дистанция с другия победител А4 DTM на Тимо Шайдер. При положение че издържа пробега с чудовището от Льо Ман. Когато от бокса ми показват вдигнат палец, цъкам надолу превключвателя на запалването, натискам стартовия бутон и съм истински изненадан. 5,5-литровият V12 агрегат зад мен не се събужда с мощен рев, а с нещо като празничен звук от TDI тромпети – по-старите автомобили са доста по-шумни. Втората изненада следва при потеглянето. Давам леко газ, издърпвам дясното лостче на волана, отпускам съединителя и R10 се понася в посока изхода от бокса. Автомобилът все още работи неравномерно и още не може да развърти двата си турбокомпресора Garrett, но колата безпроблемно излиза от завоя.

Още по темата

Card image cap
Последният Lancer Evo прави добро

19
сеп.
2016

Последният екземпляр на Mitsubishi Lancer Evolution бе продаден на търг в Ebay с благотворителна цел: сумата бе двойно по-висока от нормалната цена

Card image cap
BMW 323ti Compact (E36): позабравеният герой

18
авг.
2017

Със стегнатото си поведение на пътя и проверената чиста рецептура късото Серия 3 покори сърцата на феновете

Card image cap
Клубът на супербързите: Bentley Continental Supersports

9
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap

В последния брой:

Архив >