2022
Моделът ще се предлага със седем различни варианта на задвижване
От 2009 г. BMW X1 е бестселър – до днес SUV-ът е продаден над 1,9 милиона пъти в цял свят. Второто поколение, което се появи на пазара през 2015 г. и изглеждаше като типичен офроуд-модел. През октомври 2022 ще стартира и третото поколение на X1. BMW искат да продължат успеха на предшественика.
Дългият 4,50 метра SUV от среден клас сега е базиран на платформата UKL-2. Това дава възможност, X1 да се предлага не само като бензинов и дизелов модел, но и като Plug-in-хибрид и чист електромобил с името iX xDrive30.
На външен вид X1 е типично BMW
Всички нови модели на X1 сега са с по-големи „бъбреци”. Графиката на фаровете, наречена от BMW „Angel Eyes“, присъства във всички нови модели на BMW. Така предницата изглежда по-висока. Отзад има триизмерни LED-светлини, които носят и аеродинамични предимства.
iDrive-контролерът липсва
Във вътрешното пространство на X1 откриваме много дискутирания Curved Display, който става централен акцент вместо премахнатия iDrive-контролер. Макар и да изглежда шик, не можем да кажем, че е топ по отношение на функционалността.
Ако искате например да смените режимите на движение „Personal“, „Sport“ или „Efficient“, трябва да задействате бутон на средния подлакътник. Той не сменя режимите, а отваря меню на тъчскрийна. След това трябва да изберете от дисплея съответния режим, което не е особено практично.
Настройката на X1 е приятно стегната
Пътното поведение на тестваните от нас модели на X1 е доста стегнато. Управлението бе доста директно – това се отнася както за базовия дизелов вариант sDrive18d, така и за бензиновия xDrive23i със задно задвижване. Адаптивното спортно M-окачване не се усеща твърдо в нито един от вариантите, но е доста интензивно откъм обратна връзка. Особено с 20-цоловите джанти.
X1 sDrive18d стартира от около 93.000 лв.
Кой от седемте модела на X1 е най-препоръчителен? –Добра инвестиция ли са 99.000 лв. за X1 xDrive23i или 93.000 лв. за sDrive18d? Ще изясним това в следващите броеве на AUTO BILD.

