2023
Дизайнът на новия Hyundai Ioniq 6 го прави сензационно аеродинамичен и икономичен. AUTO BILD тества модела.
Дали новият Hyundai Ioniq 6 е създаден на 100 процента в дизайнерски център или на 50 процента в аеродинамичен канал? Няма как да знаем. Но определено шефът на дизайна и инженерът от аеродинамичния канал са добри приятели.
Тестваме за първи път Hyundai Ioniq 6. Докато първият нов Ioniq на платформата „Electric Global Modular Platform“ (E-GMP) със стартов номер 5 е доста ръбест и притежава коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,29, Ioniq 6 е доста аеродинамичен – със стойност от 0,21! С височина от само 1,50 метра Ioniq 6 е с 11 см по-нисък от своя по-внушителен брат, както и с дължина 4,86 метра е с 22 см по-дълъг.
Резултатът: с батерията с голям капацитет (77,4 кВтч.) при най-благоприятни условия моделът ще измине по WLTP 614 километра – със 107 км повече от Ioniq 5. Да, знаем, че това са по-скоро непостижими стойности. Така, че ако накрая успее да измине в практиката 500 километра, това ще е супер. Благодарение на 800-волтовата техника на станция за бързо зареждане само след 18 минути ще напълните батерията от 10 на 80 процента. Изпробвахме го, така е наистина.
Базовата версия на Ioniq 6 е по-слаба
Ioniq 6 се предлага с батерия с малкия капацитет от 53 кВтч., със 151 к.с. и задно задвижване, като разходът е 13,9 кВт. на 100 километра. За 87.500 лв. оборудването включва предварително кондициониране на батерията, LED-фарове, 18-цолови джанти, отопляем волан с кожена тапицерия, електрически заден капак, асистент за паркиране и камера за заден ход. Пробегът по WLTP е 429 километра.
Двойното задвижване и голямата батерия са скъпи
Голямата батерия с капацитет от 77,4 кВтч., като тогава разполагате и с пакет „Dynamic“, но ще трябва да приготвите още 20.000 лв. Тогава обаче Ioniq 6 ще разполага с минимум 229 к.с. и все още задно задвижване, но също и с термопомпа, повече асистенти и електрически регулираща се шофьорска седалка. С двойно задвижване „кореецът” струва дори 34.000 лв. повече от базовия си вариант, тоест поне 122.000 лв. В този случай към оборудването са добавени матрични LED светлини, Head-up-дисплей, електрически регулираща се седалка за пътника до водача и отопляеми задни седалки.
За 5,2 секунди от 0 до 100 км/ч
За задвижването отговарят два електромотора – един на предната и един на задната ос, като общата мощност е 325 к.с. И естествено разполагате и с по-голямата батерия, която позволява изминаването на до 583 километра с едно зареждане. Наистина ли? Едва ли. Максималният въртящ момент е 605 Нм и човек се увлича в натискането на педала на „газта”. Така след 5,1 секунди вече се движите със 100 км/ч, а максималната скорост е ограничена фабрично на 185 км/ч.
Големите гуми повишават разхода
Hyundai дава за разхода на 4х4 Ioniq 6 15,1 кВтч., когато автомобилът е оборудван с 18-цолови колела и 16,9 кВтч. с 20-цолови. Точно с тези колела беше нашият тестови автомобил и возията беше доста стегната, но когато пътят ставане малко лош, външният вид е за сметка на комфорта.
Иначе нямаме забележки, също и без адаптивното окачване. Можете да настройвате чувствителността на педала на „газта”, силата на волана, мощността на електромотора, както и двойното задвижване.