2024
Модерна ауспухова система – дали това ще помогне? За да разберат, дали е така, хората от HJS са взели BMW M2 за най-новия си проект
HJS? Това онези със спортните катализатори ли са? Правилно! Да не са станали и тунинг-специалисти на тема BMW? Не, или всъщност да… Как могат да бъдат представени най-новите ауспухови тръби и катализатори? Под формата на проект на HJS, този път с BMW M2.
Слабите места на M2
За серийната версия сме казвали, че малко по-голяма мощност нямаше да ѝ навреди. Само материалът на HJS не е достатъчен за това – така съвместно с Racechip са постигнати 90 к.с. повече за това M2. Също така отдолу на автомобила е монтиран катализатор от неръждаема стомана с 200 клетки. Звучи по-добре, тъй като металът създава по-хубава музика от керамиката в серийния катализатор. За по-добрия саунд допринася и крайното ауспухово гърне на Milltek. Новите ауспухови тръби добавят още 15 к.с. към мощността. Окачването пък е облагородено със спортни пружини на Eibach.
Започваме теста в града, по междуградски пътища със завои и магистрала. Тук HJS-M2 се усеща като значително по-свежо. Плюсът по отношение на мощността се усеща – независимо от режима на движение. Звукът е точно този, който сме очаквали от M GmbH. Спортните пружини също си вършат чудесно работата. Не е за вярване, че заводските амортисьори си партнират толкова добре с тях. Автомобилът създава усещане за много по-стабилен, по-прецизен, без това да е за сметка на удоволствието от шофирането. Тунингът определено не е за сметка на комфорта.
Как изглеждат нещата с надлъжната динамика? Страхотно! Автомобилът M2 на HJS е с 2 секунди по-бърз от серийния вариант, като еластичността му е страхотна. Дали всичко това ще си струва на пистата?
И да, и не. По-ниско разположената предна ос е по-прецизна от серийната, а плюсът в мощността би трябвало да се отразява с някоя и друга десета от секундата на бързината. Но не е така. Причината този път е в гумите, като задните заводски Pirelli загряват прекалено след някоя и друга обиколка и автомобилът губи време в свръхзавиване. Със сигурност с други гуми обиколките щяха да са по-бързи.
ИЗВОД
Гидо Науман
Жалко, че серийните гуми провалят шоуто на HJS-M2. Плюсът по отношение на мощността е перфектен, осезаем и действителен, звукът е върхът, а пружините си партнират отлично с амортисьорите.

