2017
НАЙ-БЪРЗАТА УВЕСЕЛИТЕЛНА ЖЕЛЕЗНИЦА НА света се намира в Абу Даби. Там влакчетата на Formula Rossa се движат с над 240 км/ч по релсите. В арабската пустиня определено има и разплакани возещи се. На нашата писта обаче ние ще изведем машини, които вдигат до 280 км/ч. Audi TT RS с много мощния си 5-цилиндров мотор. Или Honda Civic Type R: вдигайки максимално темпо от 270 км/ч от своя 4-цилиндров турбодвигател с 310 к.с., тя може спокойно да се присмее на влакчето в Абу Даби. Audi и Honda са само два от осемте автомобила, които сме докарали за сравнението на компактните суперспортисти през 2017 г. Тоест събрали сме най-расовите модели в тази лига. Искаме да разберем кой е най-бързият на асфалта и кой ни въодушевява най-много.
Нашата отсечка, изпълнена с изкачвания, спускания и много завои, се намира в Южна Франция, близо до Монпелие. На пистата за тестване на управляемостта на Goodyear предпоставките са оптимални: прави отсечки, добър асфалт, запалени гуми и много място за дрифтене. Все пак тук излизат 2582 к.с. за фитнес теста на AUTO BILD.
В случая максималното темпо не е най-важното. Много по-значимо е как компактните модели се противопоставят на центробежните сили, къде липсва тяга при катерене на хълмове, кой спира най-добре със загрети спирачки и как се усеща всичко това от возещия се в колата. А, да. И естествено кой дава най-добро време за обиколка.
Общо деветте тестови критерия (обективни и субективни) дават съответните точки – и накрая определят „най-дивото влакче“ на пистата. Засега можем да ви издадем само това: нито веднъж не ни стана лошо по време на теста.
8. Audi TT RS Coupé 2.5 TFSI: ОТПАДНАЛИЯТ
ДОКАРАХМЕ ТОЗИ НИСЪК МОДЕЛ в сравнението на компактните автомобили, тъй като по принцип той е точно такъв. TT е базиран на Golf, само че вместо семплата каросерия има атрактивна Coupé обвивка. Дали това е недостатък? Глупости! RS залага на различни и страхотни технически особености. 5-цилиндров турбобензинов агрегат с мощност 400 к.с., двойно задвижване и 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя, въртящ момент от 480 нютонметра и 255-милиметрови Pirelli-P-Zero-Corsa гуми (екстремно спортни).
Накратко: тази кола е истинска вихрушка и звучи също толкова драматично. 5-цилиндровият агрегат пуфти, ръмжи и придвижва автомобила мощно напред във всяка ситуация – в тази лига просто няма как да предложите повече. В спринта TT RS декласира своите противници, постигна най-високо максимално темпо на пистата, финишира също така на първо място. Победител? Не! Не можем да му простим лошото спиране.
С нагорещени спирачки след няколко обиколки ТТ спираше направо ужасно. Накладките не хващаха добре, усещането от педала на спирачката се променяше, действието се влошаваше – затова решихме да дисквалифицираме TT RS. Иначе: малко преди прегряването спирачките на ТТ работеха безупречно, а усещането от педала бе отлично.

Компактен? Само платформата му е такава. Иначе разполагащият с 400 к.с. TT е расов спортист с грандиозен 5-цилиндров мотор
ИЗВОД
Екстремно бърз и най-бързият спортист по точки в нашия тест. С проблеми при спирането след загряване на спирачките и затова TT RS бе дисквалифициран!
7. Mini JCW Countryman ALL4: ИЗНЕНАДВАЩИЯТ
НЕ СЕ ШЕГУВАМЕ – от Mini ни изпратиха SUV за пистовата надпревара на компактните спортисти. Моделът обаче се представи изненадващо добре на нашата отсечка за управляемост. Всъщност спокойно можем да очакваме подобно поведение от John Cooper Works.
С проактивната си задница това макси-Mini поддържа идеално и с лекота правия курс и в завои, докато прецизно работещата автоматична трансмисия винаги превключва на подходящата предавка. Усещане за карт на един етаж по-високо. При изкачване на стръмни участъци и на дълги прави обаче се усеща липса на мощност! Именно това е ахилесовата пета на Mini. Не липсата на талант, а може би най-слабият двигател и най-високото тегло в този тест. Резултатът е най-лошото време за обиколка. Иначе сред подобни модели SUV щеше да е брилянтен.
ИЗВОД
В сравнение с конкуренцията JCW е доста висок, прекалено тежък и твърде немощен. Но все пак ни изненада със своята компетентност в завоите.
6. VW Golf R 4Motion: СДЪРЖАНИЯТ

Единствено задницата с четирите ауспухови тръби на R загатва за впечатляващо представяне на пистата. За разлика от Seat Leon двойното задвижване при VW е задължително
БЕЗКОМПРОМИСЕН състезател – Golf R определено не е такъв. По-скоро той успява по впечатляващ начин да опакова 310 к.с. в компактен формат и да ги направи пригодни за ежедневието. Тази иначе успешна рецепта обаче не е добра за представяне на пистата.
Нямаме никакви забележки към динамичните характеристики на сравнително прилично звучащия TSI агрегат. Фактът, че конкурентите с подобна мощност са значително по-бързи, се дължи на това, че R недозавива осезаемо във всеки завой. Така вместо мек и плавен преход изживявате фрустрация. При бързо отпускане на педала на съединителя се получава забавяне и бързата смяна на предавките пречи на иначе прецизното превключване на скоростната кутия.
ИЗВОД
Примерен и разнообразен, Golf R не успя да убеди тук. Времето му за обиколка е почти същото като това на разполагащия с 80 к.с. по-малко SUV на Mini.