Тест на вълнуващото Audi S8

1306
2022

Audi S8 е спортният талант в луксозния клас. Получилото наскоро фейслифт последно поколение трябва да се докаже и на пистата.

Автомобилен чар? Няма спор, че S8 излъчва такъв. Още типичният S-цвят и външният вид с голям брой алуминиеви апликации правят впечатление.

Всъщност излъчващият мощност пакет във горния клас се предлага вече от 25 години. През това време S8 е бил и по-мощен(като S8 plus с 605 к.с.), винаги по-лек (най-малко 200 кг) и по-пуристки (първото S8 се предлага и с ръчни скорости). Толкова разнообразно, колкото актуалното поколение, S8 не е било никога досега.

На борда на луксозния модел на пръв поглед всичко си е почти постарому. А всъщност асфалтът се осветява от нови фарове. Въс всеки жонглират 1,3 милиона микроогледала с LED-светлинен лъч, като прожектират светлината на пътя под формата на килим от светлина! Осветяване и матрични функции? Също брилянтни!

Серийното активно окачване е фино, като от Audi не са променили нищо тази техника. Нищо чудно – такива системи не се пипат при фейслифт.

В завои до 3 градуса накланяне

Ние продължаваме да се дивим на това, как при отварянето на вратите, каросерията се повдига с 4 см.

За тази цел се грижат четири електромотора – на всяко колело по един, които могат да го разтягат и прибират, накланяйки го с до 3 градуса към средата на завоя – (режим на движение „comfort plus“). По този начин намаляват действащите спрямо пасажерите центробежни сили, което означава по-приятна пътно поведение в завои.

В динамичния режим системата редуцира страничното накланяне: вместо с до 5 градуса, каросерията на S8 се накланя с до 2 градуса. Въпреки 21-цоловите джанти, въздушното окачване винаги си остава предимство.

Отзад пасажерите разполагат с истински оазис – на разположение са електрически регулиращи се крайни седалки, както и електрически слънцезащитни щори. Ако все пак успеете да устоите на целия този лукс и се качите отпред вляво, ще чуете един превъзходно звучащ V8 агрегат!

571 к.с. в Audi S8

4-литровят битурбо мотор с 571 к.с. може да се движи и безшумно благодарение на 48-волтовата система. Максималният въртящ момент на тежащото 2,3 тона quattro е 800 нютонметра. Трансмисията е 8-степенна автоматична.

Истинско удоволствие е да караш дългия 5,20 метра луксозен модел по междуградски пътища. Задвижването изпраща солидна мощност към задната ос. Макар и да не е майстор на дрифта, този S8 е доста ангажиран в завоите.

V8 двигателят е с ограничена на 250 км/ч максимална скорост

На пистата немалко тегло на модела все пак си личи – луксът няма как да не се отрази на масата. Иначе по магистралата не е толкова драматично – превъзходна шумоизолация при ограниченото на 250 км/ч максимално темпо.  

При по-високи скорости останахме малко изненадани от не съвсем екзактното поддържане на правия курс. Иначе S8 притежава превъзходна мощност. Макар, че при S8 S не означава само спорт. А по-скоро СПЕКТАКЪЛ!

Оценка от теста на AUTO BILD: 5

ИЗВОД

Всестранен талант? Почти! S8 ни грабна със страхотно модерната си техника. А освен много лукс, притежава и солидна доза спорт. S8 обаче не е перфектен: при спиране и поддържане на правия курс би могъл да се справи и по-добре.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин