Тест за издръжливост на Jeep Wrangler Plug-in-хибрид

3108
2021

След Compass и Renegade сега и офроуд-иконата Jeep Wrangler стартира като Plug-in-хибрид. AUTO BILD го тества

Феновете клатят глави неодобрително – в бъдеще Jeep Wrangler няма да се предлага с бензинови и дизелови двигатели, а само като Plug-in хибрид. Без значение, дали се касае за версия с 2 или с 4 врати. Единствено късата версия на Rubicon към момента се предлага без електромотор.

Извън пътя Wrangler е напълно убедителен

Задвижването на офроуд-традиционалиста е останало без промяна – това означава 4х4 с понижаващи предавки, а в случая с тествания Rubicon с механични блокажи на диференциала и на двете оси. Тоест истинско двойно задвижване, каквото е необходимо на един всъдеход – освен във Wrangler Rubicon го има само в G-клас. Всички системи за извън пътя са налице и в електрически режим на движение – особено в Rubicon с екстремно късите му офроуд-предавки 245-те електрически нютонметра максимален въртящ момент са достатъчни за доста чевръсто придвижване по баирите. По отношение на цената: тестваният от нас Rubicon е с около 20 000 лв. по-скъп от версията само с двигател с вътрешно горене.

Като SUV Rubicon определено не е много добър избор

Единственият офроуд-недостатък на 4xe спрямо версия с двигател с вътрешно горене на Wrangler е по-голямото тегло заради батерията с капацитет 17,3 кВтч. Тя е разположена под задната седалка – тоест винаги е в безопасност извън пътя. За бързо каране по нормални пътища с добра управляемост Wrangler определено не е подходящият модел. Има достатъчно тяга, но максималната скорост на Rubicon е ограничена на 156 км/ч, а гумите са офроуд са групи и шумни. А управлението е доста тежко – резонно, все пак не искате някое парче скала да ви избие волана от ръцете. По нормални пътища обаче бихме искали още малко повече обратна връзка.

В града ще се справите лесно: високата позиция на седене ви осигурява спокойствие. Изнервящ е само изкуственият звук – особено, ако сте със свален покрив.

ИЗВОД: Jeep иска да продава Wrangler 4xe като стилен градски офроуд модел. Автомобилът обаче може много повече от това, да се движи безшумно на ток в града. Той е нещо като автомобилен вариант на швейцарското ножче. Оценка от теста на AUTO BILD: 5

Технически данни

Jeep Wrangler 4xe Rubicon 

4-цил. турбомотор, отпр. надл., плюс електродвигател • работен обем: 1995 cм³ • системна мощност: 280 кВт. (380 к.с.) при 5250 об/мин • системен въртящ момент: 637 Нм при 3000 об/мин • двойно задвижване, 8-степ. авт. трансмисия • Д/Ш/В: 4882/1894/1901 мм • собствено тегло: 2383 кг • обем на багажника: 533-1910 л • 0-100 км/ч: около 6,6 сек • Vmax: 156 км/ч • разход на гориво 4,1 л/100 км (А 95 Н) • CO2: 94 г/км • цена в Германия 142 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин