Сравнителен тест на новия A-клас: кой е звездата сред компактните?

2006
2018

ХВАЛБИТЕ ПРЕДИ ПОЯВАТА БЯХА ДОСТАТЪЧНИ – сега A-клас трябва да покаже какво действително може. В първото си сравнение той среща няколко стари познайника. При което стари би могло да се приеме и в буквален смисъл: BMW Серия 1 е от 2011, Audi A3 и VW Golf – от 2012 г. При тази ситуация новият Mercedes определено има шансове.

Да, наясно сме, че двигателите на тестовите автомобили не си подхождат съвсем. Но към момента на провеждане на теста нямаше на разположение други версии. Ние обаче искахме непременно да направим това сравнение – а както личи от резултатите, разликите не бяха кой знае колко големи. A-клас при всички случаи е пораснал. Дължината на A 200 е 4,42 метра – това са около 10 см повече в сравнение с BMW и Audi, и дори 16 повече от Golf. Междуосието е удължено с 3 см спрямо предшественика. Всичко това се отразява в едно подобрено място – най-вече отзад. Отпред се седи доста удобно – за разлика от на задната седалка: за съжаление тя е разположена прекалено ниско, което не е много удобно.

VW Golf

Дългият 4,26 метра Golf участва в теста със 17-цолови джанти и се управлява доста хармонично

Никой друг не предлага толкова много място на удобната задна седалка

Делови кокпит с прекалено ниско разположен монитор – и за съжаление без конвенционален регулатор за усилване на звука!

Преди всичко Golf с удобните си задни седалки показва как се прави. Освен това компактният модел от Волфсбург разполага със значително повече място от Benz. VW е типично семпло обзаведен и с безпроблемно управление на кокпита. Единствено мониторът на навигационната система е разположен твърде ниско, а на самата система Discover Pro (доплащаща се) й е спестен въртящият се превключвател за усилване на звука – остава ви да го регулирате чрез дисплея или от волана.

При Audi впечатление прави изчистеният и фин дизайн. А актуалното A3 е оборудвано с онзи чудесен прибиращ се монитор на навигационната система. Именно той много ще ни липсва при наследника на модела. С предлаганото място A3 се нарежда след VW и Benz, но все пак пред BMW, като отпред в модела от Инголщат е просторно – за разлика от на задната седалка. По-тясно скроена е единствено Серия 1 – BMW не успява да се мери с останалите по отношение на пространството, но това не е изненада за никого. Затова пък отпред ще се чувствате удобно, както в нито един от останалите модели. Както казахме, отзад ще трябва да търпите някои лишения.

BMW Серия 1

Различният сред компактните: все още Серия 1 е с надлъжно разположен двигател, задно задвижване и прецизно управление: какво друго да кажем?

Сравнително тясна задница и типично за BMW арматурно табло. Чудесна автоматична трансмисия и интелигентна система iDrive

iDrive системата ни се понрави с логични менюта и лесно управление – но тя все пак си намери майстора. Тъй като възрастта на BMW – също както и на Audi и VW – личи при мултимедийната система. В момента Mercedes категорично вдига летвата с новата MBUX, като UX е съкращение от User Experience. Benz винаги е оборудван с два монитора– един за уредите, друг за мултимедията. Базовите са седеминчови, а тестовият автомобил бе оборудван с 10,25-инчови тъчскрийн екрани на навигационната система Premium, за която се доплаща солидно. Препоръчваме ви и осветлението на интериора с 64 цвята (екстра), като тогава ще разполагате дори с осветени вентилационни дюзи. Не че е жизнено необходимо, но доставя радост. MBUX предлага невероятно много функции и се управлява изненадващо лесно през малките бутони на системата Touch Control на волана (като при E- и S-клас), директно на тъчскрийна, над тъчпада на централната конзола или чрез интелигентните гласови команди. Казвате „Hey, Mercedes“ и системата се обажда. Най-хубавото: можете да си говорите съвсем нормално, например да казвате неща като „много ми е топло“, а след това температурата бива намалявана. След „гладен съм“ се появява списък с близките ресторанти. Всичко това се получава безпроблемно в повечето случаи.

Mercedes A-клас

Дизайнерското творение сред компактните: новият A-клас е с дължина 4,42 метра, разделени задни светлини

Кокпит, в който да се влюбиш: огромен монитор като в E- и S-клас, добро място на задната седалка

A 200 e задвижван от 1,3-литров мотор със 163 к.с. Двигателят е от сътрудничеството с Renault-Nissan, оборудван е с филтър за твърди частици и отговаря на нормата за вредни емисии Eвро 6d-TEMP. Работи малко по-сурово и ръмжи по-шумно, като в сравнение с останалите двигатели изглежда леко напрегнат. Това ни прави впечатление, тъй като иначе моделът на Benz се движи доста тихо. Автоматичната трансмисия с два съединителя 7GDCT (4236 лв.) не е от концерна, а от Getrag. Добро решение, тъй като предавателната кутия превключва доста прецизно и по-безпроблемно от тази на VW и Audi. От Mercedes са настроили A-клас значително по-комфортно в сравнение с досега. Тестовият автомобил бе оборудван с 18-цолови джанти и адаптивни амортисьори (2382 лв.). С тях той изглежда доста спокоен и балансиран, а за това му помага и управлението. Носталгично настроените ще разпознаят онова люлеещо возене на старите варианти на Mercedes. Всъщност моделът реагира леко безкомпромисно на напречни фуги и дупки.

Audi A3

Audi се произвежда от 2012 г. и това наистина му личи

Красиво шоу: мониторът на навигационната система в A3 се вади. Отзад има по-малко място в сравнение с това в Golf

В компактния клас BMW се отличава с надлъжно разположения си двигател и задното си задвижване. Всъщност все още го прави – новото поколение ще бъде вече с напречно разположен мотор и предно задвижване. Това определено ще бъде грешка – показва го по категоричен начин 120i. Няма друг автомобил в теста, който да се управлява толкова пъргаво и с такова удоволствие. 2-литровият агрегат със 184 к.с. притежава достатъчни мощност и тяга, като в добавка звучи яко и дрезгаво. 8-степенната автоматична спортна трансмисия на ZF (4346 лв.) превъзхожда останалите в теста. Тя превключва бързо, леко и комфортно. Прецизното и лесно управление подхожда чудесно, а изненадата идва при комфорта. Естествено BMW е със стегната настройка на окачването, като с 18-цоловите си джанти и адаптивни амортисьори (доплащащи се) вози доста уверено.

A3 участва в теста с 2-литровия си мотор със 190 к.с., който се предлага само с автоматична трансмисия с два съединителя DSG и двойно задвижване. TFSI двигателят притежава култивираност и темперамент, ускорява бързо, звучи фино, а благодарение на двойното задвижване quattro притежава и добро сцепление. Резултатът се изразява в най-добрите динамични характеристики – дори пред тези на BMW. Не толкова много ни хареса предавателната кутия DSG: при потегляне тя придърпва, като освен това има проблеми със системата Start-Stop. След като автомобилът потегли, проблемите изчезват. A3 бе оборудван със 17-цолови джанти, също и с адаптивни амортисьори (2139 лв.), като по принцип настройката на окачването му е по-стегната от тази на неговия събрат Golf.

Въпреки това вози приятно. Управлението му е малко по-синтетично и „по-леко“ в сравнение с това на BMW, но пък също толкова прецизно.
Най-вече при директното сравнение проличава колко балансирано и комфортно вози Golf. Особено със 17-цоловите джанти и регулиращото се окачване DDC за 1942 лв. Управлението работи безпроблемно, с достатъчно добра обратна връзка. А 1,5-литровият TSI мотор е култивиран и тих. Единствено при DSG срещаме същите проблеми като гореописаните при Audi. Часът на VW удря при разходите: с тестовото оборудване цената му е 52 966 лв., което е с минимум 18 до 27 хил. лева по-малко от трите останали коли в сравнението. Подобно моторизираният A 200 за 75 655 лв. затова няма шанс за първото място. A3 и 120i си делят третото място – и двата модела ще получат наследник през следващата година. При това без предварителни похвали.

Извод

Новият A-клас се представя доста успешно. Звездата в класа на компактните автомобили обаче си остава Golf. Финото Audi и ненадминато пъргавото BMW са на трето място.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин