Нашите съвети » Тест в ежедневието: Kia EV6 е електромобил без компромиси

Тест в ежедневието: Kia EV6 е електромобил без компромиси

1402
2022

Kia EV6 е доказателство за това, че електромобилите не винаги са втори автомобил в семейството. От теста във всекидневието на този модел си пролича, че той не е компромис!

Казвате, че мястото на електромобилите е в града? Тогава ми покажете една свободна зарядна станция в Хамбург! Въпрос на късмет е да откриете такава. Затова се махам от града. Потеглям към родното ми място Цигенхайн (провинция Хесен) – дотам са 370 километра. Преди, когато ходех до там с някой електромобил, си вземах ваучерите от McDonald’s. С Kia EV6 обаче това не е необходимо!

Корейският кросоувър не изисква компромиси. Причината е, че също като при Porsche Taycan има 800-волтова бордова мрежа, която позволява зареждане от 10 до 80 процента за 18 минути. Или двойно по-бързо от конкуренцията.

Kia обещава ъпдейт на живо

Термометърът навън показва минус няколко градуса, зарядната станция зарежда със 70 кВт., след десет минути малко над 150 кВт. Kia разяснява: скоро ще има ъпдейт на живо, който ще осигурява достигане на работна температура на батерията преди зареждане. Както при Porsche. За съжаление обаче след зимата.

Моето пътешествие в провинцията означава спиране за зареждане за 20 минути и после продължавам, защото имам среща с един познат на име Мартин, който иска да си вземе на оперативен лизинг електромобил. Не да си купи, а да го наеме, тъй като техниката се развивала твърде бързо.

Изкачваме се в планината, с пълна газ, 325 к.с. и двойно задвижване, за секунди изглежда така, сякаш Мартин е напът да загуби книжката си. След теста Мартин трябва да провери, дали дългият 4,70 метра модел ще се побере в гаража му, накрая казва: „Страхотен автомобил! За съжаление срокът на доставка е една година.“

След теста вече съм член на групата на EV6 във Facebook, чета за въодушевлението и проблемите. И мога да потвърдя: това с парното (леко топъл въздух) трябва да бъде оправено, понякога предавките не се включват, след това трябва да изключите запалването, да заключите, да почакате и да отключите отново. Каква е равносметката след 2696 километра? 15 пъти зареждане, 24,7 кВтч. среден разход, тъй като сме карали доста по магистрала. Освен това след EV6 вече нямам страх от дълги пътувания с електромобили.

В провинцията обичат колите, тъй като без кола не може. В радиус от 200 метра около нас има три зарядни станции, а съседът Франк ми предлага да си поставим една на къщата.

Kia EV6 AWD в тест във всекидневието

Пробег от 350 километра през зимата е напълно достатъчен. Точки: 3/5

Пазаруване: 490 литра обем на багажника са напълно прилични, максималната вместимост е 1300 километра. Точки: 4/5

Транспортиране: пластмаса по страничните стени на багажника! Опасност от драскотини! Точки: 2/5

Отпуска: през лятото зарежда с 240 кВт. за 18 минути до 80 процента от батерията! Точки: 5/5

Хоби: зарежда дори и електрически велосипед, разполага с прикачен товар от до 1600 килограма. Точки: 4/5

Пригодност за семейството: този електромобил е първи автомобил, не е компромис! Точки: 4/5

За мен: Андреас Мей

Местожителство: Хамбург (център) и Цигенхайн (4300 жители)
Транспортна връзка с града: отлична. В провинцията: автобус на всеки 30 минути
Зареждане с ток/гориво в града: не особено добра инфраструктура, в провинцията: зарядни станции с 11 и 50 кВт. зад ъгъла
Потребителски профил: дълги командировки
Любим автомобил: VW „костенурка” кабриолет
Накратко: какво ще кажат съседите, когато се появя с тестовия електромобил? Не сме очаквали от корейците толкова красив модел.
Защо бих препоръчал автомобила на най-добрия си приятел? Защо самият аз бих паркирал с удоволствие този модел пред къщата си!
Какво ще остане в съзнанието ми? Скоростта! На светофара е като Boxster, на зарядната станция като Taycan. Поне през лятото.

Новият тест за всекидневието на AUTO BILD

От десетилетия провеждаме нашите продължителни тестове за 100 000 километра – с финално разглобяване на автомобила. Това си остава без промяна, но допълнително провеждаме и тестове за всекидневието. Тук не става дума за дълготрайното качество, а пригодността на моделите в ежедневието. Концепцията: различни тестващи колеги ползват автомобилите за по-продължително време във всекидневието. След това те подробно оценяват някои от шестте категории. Така читателите могат да разберат, дали даден автомобил би бил подходящ и за тяхното ежедневие.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ