Студията от IAA VW ID.Life изглежда доста близо до серийната си версия. AUTO BILD направи едно кръгче с градския електрически кабриолет – и е особено впечатлен.
Това, че VW ID.Life е нещо повече от едно творение на дизайнера Йозеф Кабан, е съвсем ясно. За експерименти няма време, а изтича и времето на двигателите с вътрешно горене – особено в класа на малките автомобили. Това означава, че VW Polo и T-Cross се нуждаят най-късно с навлизането на норма Euro 7 (планирано въвеждане 2025 г.) от електрически наследник.
При електромобилите пък батериите поевтиняват, а стратегията на Volkswagen относно платформата допълнително смъква цените. Затова производителят самоуверено заяви: през 2025 г. ще се появи малък електромобил за града на цена от 40 000 лв. Ако ни питат, той спокойно може да изглежда като ID.Life. Единичната засега бройка от IAA не само изглежда добре, но и се управлява уникално. Засега само с малко над 30 км/ч – това обаче е мярка за сигурност и моделът може да е много по-бърз. Под каросерията ще се крие бъдещата серийна техника – базовият вариант на модулната платформа за електромобили с предно задвижване и 234 к.с.
Head-up-дисплеят ще замени уредите
Изненада номер 1: воланът е като в самолет – в случая с Life се справихме безпроблемно с управлението. Изненада номер 2: няма уреди, няма централно разположен монитор, няма скоростен лост, няма огледала. Да не би да липсва нещо? Уредите са заменени от Head-up дисплей, огледалата – от камери, а на волана има реагиращи на допир бутони (също и за мигачите). Мобилният ви телефон пък става инфотейнмънт система и се закрепва с магнит на централната конзола. Има собствено приложение, което разпознава, кога е стартирал моторът и превключва на меню за движение. Всичко това изглежда интелигентно и интуитивно. Управлението обаче не е всичко. С натискане на бутон в приложението ID.Life се превръща в киносалон, като зад предното стъкло излиза екран, предните седалки се сгъват, а задната се доближава напред.
Така докато чакате на зарядната станция, можете да гледате филм. Можете да свържете и PlayStation-а на децата. Не чак толкова лесно функционираше покривът – все пак това е прототип и има време за подобрения.
ИЗВОД
Михаел Гебхард
Малък, но просторен, с приличен пробег от 400 километра, издръжливи материали, симпатичен дизайн и хитри идеи. Макар и последните да не достигнат до серийната версия: нуждаем се от такива автомобили! Оценка на AUTO BILDl: 6-