Китай има нужда от него. Америка го иска. А Европа ще го получи така и така, въпреки че концернът разполага и с „вътрешния конкурент“ Skoda Kodiaq. Да, става дума за Tiguan Allspace, просторния модел от семейството, към което през 2018-а ще бъде добавено и Coupe. Вариантът с 11 см по-дълго междуосие ще може да бъде поръчван и със седем места. С увеличената си с 21 см дължина Tiguan XL влиза в нишата между Touareg и 5-метровия „кораб“ Atlas (за САЩ).
Интериор: място за 7 души
Tiguan със седем места? Звучи добре, но всъщност е свързано с малко акробатика и самоограничения при планирането на пътуване. Първо, дори и хора със среден ръст чувстват третия ред като наказателна скамейка, и второ – ако използвате и последните две седалки, багажникът побира горе-долу колкото ученическа раница. Иначе интериорът е като при Tiguan-а с по-късо междуосие.
Нито един от облепените с маскировъчно фолио тестови екземпляри не е с дизелов двигател. Дали това е случайност или съвсем резонно следствие от дизелгейт? „Не е умишлено“, кълнат се инженерите. „Нямаме и хибридни модели във флотилията за ЮАР“. Allspace се управлява като по-голям и по-тежък стандартен Tiguan – от което може би не сте изненадани. Новият 1,4-литров агрегат със 150 к.с. не е чудо на въртящия момент, но динамичният му талант е напълно приличен, а разходът е малко по-висок, отколкото при дизела.
Освен този мотор ще има и 2-литров със 180 и 220 „коня“ – модификациите с него са доста по-скъпички, но серийно разполагат с DSG и 4х4. TDI-триото ще разполага със 150, 190 и 240 к.с. Allspace ще бъде при дилърите от май 2017 г. и най-евтината му версия ще струва около 30 000 евро (в Германия).