Тествахме SUV-а на Cadillac!


1
ное.
2019

С XT6 Cadillac хврля ръкавица на премиум SUV-овете Audi Q7 и Mercedes GLE. AUTO BILD тества американския модел!

С новия Cadillac XT6 американците са се прицелили най-вече в германските премиум SUV-ове като Audi Q7 или Mercedes GLE. С дължината си от 5,05 метра, до седем места и самоуверения си дизайн той е типичен представител на сегмента. За съжаление заинтересованите от Cadillac нямат избор по отношение на задвижването – луксозният офроудър се предлага само с 3,6-литров  V6-двигател.

Атмосферният агрегат с директно впръскване работи уверено, спокойно и е достатъчно мощен със своите 310 к.с. Без турбо обаче  максималният въртящ момент от 373 Нм е на разположение едва при  5000 об/мин, поради което тежащият 2,1 тона всъдеход потегля мудно от диапазона на ниските обороти. Когато стрелката на оборотомера мине 3000, нещата изглеждат по друг начин и „американецът“ ускорява мощно. Заради гумите в Щатите максималната скорост е ограничена на 180 км/ч. 3,6-литровият V6 мотор дава възможност за максимално темпо от поне 220 км/ч. Естествено Cadillac не е майстор на икономията с реалния си разход от 12,5 л А 95 Н на 100 километра. Но също така не е и лаком.

Настройката на окачването е типично американска

Оказването на XT6 е подчертано комфортно – фокусирано върху предпочитанията на американците – но без да е прекалено меко. Това важи и за сервоуправлението, при което при високи скорости спирачките биха могли да захапват значително по-здраво. Освен това страничното накланяне става по-осезаемо при високо темпо. Иначе разполагате с четири режима на движение. Режимът за задвижване на предната ос означава недостатъчно сцепление и нехармонично пътно поведение.  Значително по-добре – тъй като е по-балансиран – изглеждат нещата в режима на двойно задвижване или в режимите Sport и Offroad. Трансмисията е работеща сдържано на заден план 9-степенна трансмисия, която в нито един случай не прави впечатление на претоварена. Приятни при движение в тъмната част на деня са силно светещите LED фарове. Иначе SUV-ът впечатлява с щедрото си предлагано място – както отпред, така и отзад.  Ако пък се налага, можете да използвате и седалките от третия ред. Вместимостта на багажника е между 356 и 2228 литра. Качването и слизането на/от третия ред става малко трудно. За сметка на това на втория ред съвсем удобно седят и по-едри възрастни пасажери, като седалките се подгряват и температурата може да се променя по вкуса на всеки. Във вътрешното пространство има голям брой поставки, а между предни седалки дори и възможност за индуктивно зареждане на мобилни телефони. XT6 предлага серийно свързана навигационна система, чийто тъчскрийн можеше да бъде и по-голям от сегашните 8 инча.

Извод на Щефан Грундхоф: при тази комбинация от цена, дизайн, предлагано място, гъвкавост и оборудване можем само да се надяваме, че Cadillac XT6 скоро ще преплува Атлантика на път за Европа. На стария континент „американецът“ би се нуждаел от втора моторизация, за да бъде достоен конкурент на доказалите се премиум  модели. Тъй като дизелов вариант е по-скоро немислим, то и Plug-in хибрид би свършил работа.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >