Тествахме Sportage като дизелов хибрид

1007
2018

Едва след две години производство Kia преработва Sportage и през есента на тази година пуска на пазара фейслифт на модела. На първите фотографии обновената версия изглежда по-фина от предшественика си. Отпред прави впечатление най-вече новата броня. Сега тя вече не е разделена на две части посредством каросерията. Дневните светлини преминават по модифицираните фарове, а страничните елементи вляво и вдясно на „муцуната“ oбгръщат фаровете за мъгла. При фейслифта задните светлини са изнесени нагоре, а светлинна ивица заменя досегашната хромирана лайстна между стоповете. Рефлекторите са изнесени надолу – и така светлинните модули в задната броня вече са на два етажа. Новата задвижваща технология на Kia – EcoDynamics+, дизелов „мек” хибрид с 48-волтова електрическа мрежа, се използва за първи път в Sportage. Oсвен това 1,6-литров дизел заменя досегашния 1,7-литров.

Фини промени по интериора

За да открие промените по интериора на Sportage, човек трябва да се вгледа внимателно. Воланът е „пипнат” леко, повърхността за захват с перфорирана кожа е по-дълга при фейслифта, бутоните са оформени по нов начин, издължена е и хромираната лайстна. Дисплеят на инфоразвлекателната система е разположен централно между дюзите за вентилация, а при опционалния 7-инчов дисплей страничните бутони отпадат. Сериен остава 7-инчов екран.

AUTO BILD изпробва освежената Kia Sportage като дизелов „мек” хибрид по улиците на Франкфурт. В първия момент при натискане на газта човек не усеща, че разполага със 185 конски сили. По-интересно става, когато преди светофар човек натисне спирачката. Под 30 км/ч двигателят се изключва автоматично – и остава изключен, докато не преместите отново крака си върху десния педал. Подобна Start-Stop система не е новост – почти при всички модерни автомобили на светофар двигателят с вътрешно горене се изключва. Тук изключването обаче става още докато колата е на ход; благодарение на 48-волтовата електрическа мрежа електромеханичното сервоуправление и всички периферни системи по колата продължават да действат. Дали обаче цялото упражнение редуцира разхода? Определено! След края на нашето тестово шофиране бордовият компютър отчете 5,7 л – а в града Kia обещава 6,2. Тук „мекият” хибрид демонстрира перфектна форма!

С фейслифта се увеличава и броят на асистиращите системи: познатата от Ceed функция за частично автономно управление в задръстване (тип „тръгни-спри”) намира приложение и при SUV-a. Освен това Kia предлага и камера с 360-градусов обзор, както и система за предупреждение при умора. Наред с пет нови цвята има и нови алуминиеви джанти с размер между 16 и 19 цола, както и нови видове тапицерии на седалките в черно и сиво.

По традиция най-високото ниво на оборудване GT Line се различава от другите изпълнения. Тук клиентите ще получат радиаторна решетка в черен гланц, защитен елемент в черно и сиво, както и декоративни лайстни в черен хром по праговете и по задния капак. При GT Line има кожени седалки в черно и сиво, както и в черно с червени декоративни шевове.

Дизеловата технология „мек“ хибрид включва компактна 48-волтова литиево-йонна батерия с капацитет 0,46 кВтч и стартер-генератор (Mild-Hybrid Starter-Generator – MHSG). Чрез електронен контрол на MHSG и инвертора системата превключва между двата режима – „мотор“ и „генератор“, напълно неусетно за водача. Свързаният посредством ремък с коляновия вал стартер-генератор при ускорение произвежда до 10 кВт електрическа мощност, като по този начин намалява натоварването на дизеловия двигателя в режим „мотор“ и редуцира нивото на вредни емисии. В режим „генератор“ системата съхранява кинетична енергия от автомобила при отнемане на газта на включена предавка и натискане на спирачките, и използва енергията за презареждане на батериите.

По тестовия цикъл WLTP според производителя емисиите на въглероден диоксид са намалени с около 4%. По-късно Kia иска да предложи хибридната технология и за бензинови мотори. Новият 1,6-литров дизел ще бъде предлаган с две степени на мощност – 115 и 136 к.с. За по-потентната модификация Kia предлага също 4х4 и 7-степенен автоматик. Дизелите ще бъдат оборудвани с SCR-катализатор, а всички агрегати в гамата ще отговарят на нормата Евро 6d-Temp. Вероятно цените ще бъдат повишени съвсем леко.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин