2022
Skoda Enyaq Coupé иска да се открои в семейството като RS. Както установихме от теста на AUTO BILD, моделът притежава добра практичност
Skoda Enyaq Coupé определено прави впечатление. Особено в този зелен цвят. В сравнение с класическия Enyaq покривът а ла Coupe е силно скосен отзад и изпъква с динамиката си; тя е допълнена и от новата предна броня. Ако се притеснявате, че спортната визия е за сметка на мястото за пасажерите, ще се изненадате при качване в щедрото вътрешно пространство.
Под серийния панорамен покрив максимум петимата пътници се наслаждават на много място за главите, краката и раменете. Тук изобщо не е тясно! Единствено при качване на задните седалки скосената линия на покрива изисква повишено внимание. Вместимостта на багажника е от 570 литра (с 15 по-малко от нормалния Enyaq) до 1610 литра със сгънати седалки (100 литра по-малко).
Потенциалът за икономия е подобрен. Оптимизираната аеродинамика и превъзходният коефициент на аеродинамично съпротивление от 0,234 позволяват увеличение на пробега с 10-15 километра – Skoda посочва 545 километра. Скоростта на зареждане е повишена на 120 кВт. при батерията с капацитет 62 кВтч. и дори до 135 кВт. при тази с капацитет от 82 кВтч. Базовата версия на батерията с 50 кВтч. не се предлага за Coupé-то.
В RS ускорението е добро благодарение на 299 к.с.
Тестваме топмодела RS. Два електромотора разполагат с 299 к.с., задвижването е двойно, а 2,25-тонният автомобил спринтира за 6,5 секунди до темпо 100 км/ч. Както и досега максималната скорост е ограничена на 180. Enyaq Coupé е по-скоро спокоен спътник. Кокпитът е прегледен, а управлението му е интуитивно. Въпреки лекото смъкване на окачването при RS (15/10 мм отпред/отзад) комфортът на возене е много добър, а управлението и задвижването си партнират хармонично.
Но е преработеният Head-up-дисплей, а мониторът е 13-инчов. Кристика имаме само към твърде малкия дисплей на уредите и обикновената му изработка. Тук Enyaq значително се различава от своите събратя по концерн ID.3 и ID.4. Откакто започна войната в Украйна и спряха доставките на кабели, изобщо не могат да бъдат прогнозирани срокове на доставка на автомобила.
Ценовата листа на RS стартира от 115 000 лв.
RS вече може да се поръчва на цена от 115 000 лв. Вероятно към средата на годината ще се появят по-семплите версии iV 60, iV 80 и iV 80x. Макар и от Skoda да не дават информация за цените, се очаква стартът да е от 88 000 лв.
ИЗВОД
Малте Бютнер
С подобрена аеродинамика и по-голям пробег хечбек-версията е по-красивият вариант на Enyaq. Тя комбинира ексклузивен чар с добра практичност. Да се надяваме, че скоро ще се появи.