Тествахме Porsche Macan Turbo!

2711
2019

С Turbo сега на пазара се появява топверсията на Porsche Macan с 6-цилиндров турбодвигател. AUTO BILD тества спортния SUV

Смесени чувства при стартирането на Porsche Macan Turbo. Някъде между „уха“ и „о, не“. Не, не защото големите SUV-ове в момента са подложени на критика. А защото знам, че това ще е последният път, когато ще се развихря с Porsche Macan с 6-цилиндров мотор с 440 к.с. и този невероятен звук.   

Macan Turbo ще е последният

Следващото поколение на модела ще бъде с електрическо задвижване, като наречената PPE (Premium Platform Electric) платформа се разработва съвместно с Audi. Тук историята се повтаря – Macan е базиран на предишното Q5. От Porsche обаче са махнали двойното задвижване – Quattro не е било достатъчно добро. Вместо това двойното задвижване на Porsche е базирано на 7-степенната автоматична трансмисия на марката.  

SUV с пътно поведение на спортист

И действително Macan е сред най-добрите SUV-ове на пазара. Отвън с размерите на Skoda Octavia (и не чак толкова грамаден като Cayenne), а отвътре с прилично място, както и с тегло под 2 тона. И още след първите метри си проличава, че техниката е скъпа и модерна. Ако не беше високата позиция на седене, можеше да забравите за задната седалка и да се чувствате като в спортен автомобил – включително и със свръхзавиването. А управлението просто нямаше как да бъде по-прецизно. SUV-ът е чудесен спътник в ежедневието с отличен комфорт и достатъчно резерви от мощност за всяка една ситуация на пътя. Недостатъци? Разходът на гориво е около 15 л на 100 км. Много или прекалено много? Чувствата са смесени.

Извод на Щефан Фосвинкел: „Макар, че в момента не е много модерно да се казва така: Macan Turbo е един от най-добрите автомобили на пазара. Уверен, спортен – типично Porsche, въпреки, че е SUV. Но също е и много скъп и лаком.“


Оценка от теста на AUTO BILD: 5+

Технически данни

Porsche Macan Turbo

V6 битурбо двигател • работен обем: 2894 cм³ • мощност: 324 кВт. (440 к.с.) при 5700 об/мин • макс. въртящ момент: 550 Нм при 1800 об/мин • двойно задвижване • 7-степ. авт. трансмисия с два съединителя • Д/Ш/В: 4684/1926/1624 мм • собствено тегло: 1945 кг (DIN) • обем на багажника: 488-1503 л • ускорение 0–100/–200 км/ч: 4,3/16,9 сек (Sport Chrono Paket) • макс. скорост: 270 км/ч • разход на гориво (WLTP): 11,4 л/100 км • CO2: 270 г/км • цена от 184 000 лв.

Още по темата


Notice: Undefined index: usedTag in /home/autoupsw/public_html/wp-content/themes/autobild/sidebar.php on line 3
Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/autoupsw/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427