911 от поколение 992 също получи версия GT3. AUTO BILD тества машината за писти – разликите спрямо предшественика са осезаеми.
Атмосферен двигател, 4 литра работен обем и годен за каране на пистата – новото Porsche 911 GT3 също е пуристка спортна машина. С него поколението 992 получава първата си GT-версия. При това от Porsche обичайно са си написали домашното и са подобрили в техническо отношение тази „играчка за пистата“. Нова предна ос с двойни, напречни носачи, солидни количества карбон и преработен двигател – тези съставки помагат на GT3 за по-бърза със 17,5 секунди обиколка на Нордшлайфе.
Макар и новото поколение да е по-голямо и оборудвано с повече техника, но благодарение на леката си конструкция остава почти толкова тежко, колкото и 991 – 1435 килограма. Преработеният боксерен атмосферен двигател сега разполага с 510 к.с. и максимален въртящ момент от 460 Нм.
По отношение на динамиката е по-добър от предшественика 991
Дали обаче всички тези промени се забелязват? Разбира се! AUTO BILD тества актуалния топ-911: двигателят за развихря бурно из целия оборотомер, развивайки брутална мощност. Добавяме и онзи звуков ад, който е комбинация, от ръмжене, крещене и фучене, но който доставя невероятна радост. Опционалната автоматична трансмисия PDK превключва предавките безмилостно прецизно, сцеплението е превъзходно, а отприщената мощност на двигателя се превъплъщава незабавно в изстрелване напред. Освен това GT3 се управлява изключително прецизно. Цялата предница прави впечатление на доста по-спокойна в сравнение с преди, като автомобилът е още по-стабилен в бързите завои. Както и досега воланът предава фино усещане за случващото се на пътя. Спирачките захапват здраво и GT3 е изключително стабилен.
992 GT3 се „излага“ само при базовата цена
По време на първия тест нямаме почти никакви критики към 992 GT3 – с изключение разбира се на цената. Поне 335 000 лв. искат от Porsche за този 911 с атмосферен мотор и внушителен заден спойлер. Така GT3 си остава непостижима мечта за повечето почитатели на Porsche.