Тествахме Peugeot E-Legend


29
юли
2019

Peugeot опакова автономното шофиране под формата на евъргрийн в студията E-Legend. AUTO BILD сам управлява електромобила.

Скоростомерът показва 16 км/ч, а ми остават 30 метра до стената. Отвън отговорните лица от Peugeot се потят, тъй като не управляват дистанционно този ултраскъп шоуавтомобил, а са го предоставили в ръцете на човек, който може да сгреши – на мен. E-Legend скърца и пука – така, както правят единичните екземпляри. Вътре е адска жега – или пък може би е от вълнение? Някъде в огромния кокпит има вентилатор, който работи, но не духа. Още 15 метра, натискам педала – спирачката действа. 

Тук трябва да изясним нещо. Нито един шоуавтомобил, дори и този красавец, не може реално да изпълни обещанията на производителите. Независимо, дали става дума за автономно шофиране, ново електрическо задвижване или страхотни материали – тези неща се тестват от производителите в доказани модели, а не в скъпи екзотични студии, които при произшествие биха пратили милиони на вятъра. Тези манекени на колела са твърде уязвими, като някои от тях дори не могат да се движат. E-Legend все пак може. Не с 340 кВт., и не с батерия с капацитет 100 кВтч. на борда, а тройно по-малки. Общо -взето стойностите, посочени от производителя, трябва да се разбират така: ако Peugeot произведе модел с тези размери и такива данни, то спринтът до 100 км/ч би продължавал под 4 секунди, а пробегът би бил 480 километра. Горе-долу така процедират производителите. Затова изобщо не обвиняваме Peugeot. А трябва да похвалим френските дизайнери, които за своята студия са избрали икона на марката: 504 Coupé от 1969 г. Елегантността на 504 прелива в E-Legend, естествено малко по-внушително изразена при широчина от 1,93 метра. 19-цоловите джанти изглеждат почти скромно – за сравнение, в днешно време серийните джанти на SUV-овете са 22-цолови. E-Legend събра овации на автосалона в Париж и на Villa d’Este.

Защо обаче е тази визия а ла 504? Желанието е новата техника да бъде представена в емоционална „опаковка“, за да привлича хората, а не да ги отблъсква. А E-Legend пращи от нововъведения – например с натискане на бутон отваряте вратите. Централната конзола е минимизирана до малък дисплей, а зад волана има още три малки дисплея, които в зависимост от режима на движения показват различни данни или изчезват. В режим Legend аз управлявам сам, а в режим Boost нещата стават по-спортни.

А в режим „Autonom“ студията показва големия си номер: със салто воланът изчезва в арматурното табло, а седалката се дърпа назад и застава в позиция киносалон. А в краката ви на 49-ончовия монитор започва филм, тъй като E-Legend се движи без водач. В ниво Level 4, което означава: автоматично, като пилотът се намесва само при аварийна ситуация. Автомобилът не е оборудван с това ниво на автономност, но мечтата как би изглеждало това, е много красива. Скръстваш ръце в скута и филмът започва. Звукът се чува със съраунд-ефект, а ако например всеки от пасажерите иска да гледа нещо различно, то от сенниците на E-Legend излизат два индивидуални монитора.

Тапицериите са с платове като навремето у баба. Образецът е бил тюркоазено кадифе в едно старо 504. В интериора има също така дървени елементи, а лакът на автомобила е сиво шампанско. Като цяло накрая се е получил въодушевяващ римейк на 504, а след появата му в мрежата има петиция: над 60 000 души досега искат от Peugeot, да произвеждат серийно тази кола. Затова почитателите на модела са разочаровани, когато става ясно, че автомобилът няма да се появи в този вид. E-Legend дава усещане за бъдещето, но нищо повече. Бъдещето при Peugeot е различно. Например като 208 Electric. Модерният електромобил на марката ще бъде с 100-киловатов мотор, ще струва 60 000 лв. и ще се появи на пазара в началото на 2020 г.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >