Тествахме Panamera GTS

3110
2018

Разполагащото с 460 к.с. Porsche Panamera GTS се предлага във версии седан и комби – винаги с V8 двигател. AUTO BILD тества модела!

Porsche разширява спортната гама на Panamera с GTS-модел. Както седанът, така и комбито (Sport Turismo) се предлагат в това изпълнение. Ядрото е 4-литровият  V8-битурбо агрегат с 460 к.с., с който GTS ускорява за 4,1 секунди до темпо 100. Серийното оборудване включва пакета „Sport Design“ – отвън с черни акценти, а отвътре – с много алкантара. За подобаващото усещане се грижи динамичната система с въздушно окачване. Panamera GTS-моделите могат вече да бъдат поръчани. Цената на седана е 275 000 лв., а за Sport Turismo Porsche иска най-малко 283 000 лв.

Новият, цветен Head-up дисплей веднага привлича внимание в интериора: той бе въведен с появата на Panamera GTS и вече се предлага за всички варианти на Panamera. Той може да се конфигурира индивидуално и по желание на водача да показва оборотите, скоростта, времената за обиколка, навигацията, външната температура и друга информация.  Серийното оборудване включва комбинирана тапицерия от алкантара и кожа, а таванът и воланът на автомобила и също са тапицирани с алкантара. Декоративните елементи от алуминий дават на GTS специална визия. Адаптивните спортни седалки с 18-степенно регулиране, както и отопляемият мултифункционален волан също са част от серийното оборудване. Почитателите на Panamera ще се чувстват у дома си в кокпита: елементите на управление, системите за сигурност и инфотейнмънт системата PCM са ни познати от останалите модели на марката. Срещу доплащане можете да получите интериорния пакет „GTS“, включващ бродирани надписи на подглавниците, както и шевове на седалките и постелките в констрастни червен и бял цветове, придаващи още по-голяма индивидуалност на автомобила.

Само след няколко шикана на пистата за Формула 1 в Бахрейн става ясно, че новата Panamera GTS притежава отлична напречна динамика. Автомобилът е перфектно настроен по отношение на спорта и сцеплението, GTS е изключително пъргава кола за размерите си от пет метра дължина и два тона тегло.

4-литровият V8-битурбо агрегат със спортна ауспухова уредба звучи адски яко – особено в спортен режим на движение. Турбодупка? Такова нещо не съществуват! Познатата ни 8-степенна автоматична трансмисия с два съединителя (PDK) си върши работата перфектно, превключвайки предавките бързо и прецизно. Предавки номер 7 и номер 8 са с по-дълго предавателно отношение, а максималната скорост на модела е 292 км/ч. Спирачният път също е на отлично ниво – екстремно здраво захапващите спирачки на GTS (395 мм отпред и 365 мм) са превъзходни. Благодарение на състоящия се от три части заден спойлер (познат ни е от Panamera Turbo), който се отваря нагоре и настрани, се осигурява повече притискане на задната ос. Адаптивното окачване PASM (Porsche Active Management System) е преработено за GTS, така че позицията на пътя е допълнително подобрена. Всичко това прави Porsche Panamera GTS  един от най-спортните модели във високия клас по отношение на управляемостта и пърформънса. Но както и при всички останали версии на Panamera, клиентите, които не искат да карат на пистата, а ценят комфорта и лукса, също ще останат доволни. Тъй като GTS предлага умела комбинация от пригодност за всекидневието и спортна насоченост. Благодарение на адаптивното управление на цилиндрите можете също и да се придвижвате спокойно и реещо се със само 4 работещи цилиндъра.

Джантите на модела са 20-цолови, а каросерията на Panamera GTS е с десет милиметра по-ниска. Спирачните дискове също са по-големи: диаметърът на предните е 39, а на задните – 37 см. Окачването на модела е динамично настроено, като Porsche залага на адаптивно въздушно окачване.

Максималният въртящ момент на двигателя е 620 Нм (20 к.с. и 100 Нм повече в сравнение с предшественика). Серийното оборудване включва 8-степенна автоматична трансмисия с два съединителя, спортна ауспухова уредба и двойно задвижване. Максималната скорост на Porsche Panamera GTS е 292 км/ч за седана и 289 км/ч за Sport Turismo. При разхода на гориво седанът на Panamera GTS харчи 10,3 л на 100 км, с което е по-икономичен от комбито(10,6 л/100 км).

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин