Тествахме Kia е-Niro


6
дек.
2018

Kia обещава за своя Niro EV пробег от над 450 километра. AUTO BILD вече изпробва електрическия SUV. Цялата информация за кросоувъра!

Европейската премиера на електрическата версия на Niro бе на автосалона в Париж през тази есен. Дизайнерите са запазили основната форма на варианта на модела с двигател с вътрешно горене, като вместо радиаторна решетка отпред има пластмасова бленда в цвета на автомобила. Дневните светлини са променени, а до тях са разположени фаровете за мъгла. Задната броня на електрическия Niro също е нова. В сравнение с обикновената версия на модела вътрешното пространство е сдържано променено. Централната конзола предлага повече на брой поставки, както и възможност за индуктивно зареждане на смартфони. За първи път в модел на kia автоматичната трансмисия се управлява посредством въртящ се бутон. Вместимостта на багажника е от 451 до 1451 литра.

Клиентите могат да избират между две литиево-полимерни батерии с различен капацитет. В варианта с 64 кВтч. кросоувърът може да измине на 450 километра. Практично: на станция за бързо зареждане Niro може да бъде зареден за 54 минути до 80 процента. По-малкият капацитет на батерията е с 39,2 кВтч. и дава възможност за изминаването на 300 километра.

Различните режими на движение ви предлагат възможност за предпочитани стилове на шофиране. Ако искате да стигнете възможно най-далеч, то трябва да изберете Eco, а ако пък предпочитате максимални динамични характеристики, то вашият избор трябва да е Sport plus – тогава ще се радвате на чудесна реакция. Тогава разполагащият с 204 к.с. и 395 Нм максимален въртящ момент електрически Niro взима спринта от 0 до 100 км/ч само за 7,8 секунди. максималното му темпо е 167 км/ч, а разходът – 15,9 кВтч. на 100 километра. Ако пък превключите на режим Eco plus e-Niro ще опита да ви закара до най-близката станция за зареждане, като ограничава максималната скорост на 90 км/ч и изключва електрическите консуматори на борда – например климатика.

За да може кросоувърът да взема завоите по-бързо, корейците са го оборудвали със система Torque Verctoring със спирачни намеси и по-директна настройка на управлението. По този начин кросоувърът на Kia демонстрира талант в завоите, макар и да не успява да прикрие съвсем теглото си от 1,8 тона (заради батериите).

Вътре срещаме познатия ни кокпит на Niro, тъчскрийнът е горе в средата, бутоните за бързо избиране и превключвателите на климатика са под него, кръгъл лост за автоматичната трансмисия пред тях. Всичко е интелигентно замислено и ергономично, с помощта на бутон можеш да избираш между различните режими на движение, самообясняващо. Изведнъж ставаш почитател на ефективното шофиране и спиране чрез отнемане на газта.

e-Niro предлага асистент за запазване на пътната лента и темпомат,  като освен това водачът бива подпомаган от асистент за мъртвата зона и за аварийно спиране в града. Ако предпочитате да сте активни, можете да се намесите посредством лостчетата зад волана. С лявото ще увеличавате рекуперацията, а с дясното ще я намалявате до режим на реене.

Niro EV е дълъг 4,38 метра и представлява пълноценен автомобил за пътуване на дълги разстояния за четирима души.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >