Тествахме Hyundai i30 Fastback N!

2609
2018

Никой не очакваше подобен успех: разполагащият с 275 к.с. компактен спортист Hyundai i30 N се продава значително по-добре от очакваното. Това е достатъчна причина за подсилването на марката N и разширяване на гамата ѝ. Сега Hyundai пусна втория модел за Европа: i30 Fastback N!

Също както и обикновения i30 N Coupé-седанът ще се предлага в две степени на мощността. Стандартната версия ще бъде с 250 к.с., а i30 Fastback N Performance ще разполага с 275 к.с., блокаж на диференциала и няколко допълнителни екстри. Разликите във външния вид за осезаеми…

… докато i30 N е класически хот-хеч, i30 Fastback N е по-скоро спортен седан от типа на Mercedes CLA. Резултатът от формата на каросерията: cw-сойност (коефициент на аеродинамично съпротивление) от 0,297 спрямо 0,32 на компактния модел.

Гледани отпред двата модела не се различават – разликите са видими при профила и задната част. Fastback е с 12 см по-дълъг от дългия 4,34 метра модел с пет врати, а линията на покрива му е по-спортна. Fastback също е оборудван с дифузьор и двойна ауспухова тръба.

i30 Fastback N всъщност няма сериозна конкуренция. Mercedes CLA е в премиум сегмента, като освен това във версия CLA 250 той не е толкова мощен, а като CLA 45 е значително по-скъп. Седанът на  Audi S3 също играе в друга лига.

Премиерата на i30 Fastback N ще бъде на автосалона в Париж, а производството стартира през ноември 2018. г. Официалният пазарен старт е в началото на 2019 г. Официалните цените все още не са обявени, но ние предполагаме, че надценката спрямо обикновените версии на i30 ще бъде от порядъка на 4000 лв.

Каква е разликата в интериора между i30 N и i30 Fastback N? Почти няма такава! Е, добре, вентилационните дюзи на Fastback са с червени рамки, шевовете също са червени, а мястото на задната седалка не е от най-щедрите. все пак да не забравяме, че силуетът на спортното Coupé изглежда доста динамичен…

Мощността на двата варианта на спортното Coupe са 250 и 275 к.с.,трансмисията е механична, а задвижването – предно.

Инженерите на Hyundai са направили минимално по-комфортна настройка на окачването в сравнение с подчертано спортния вариант i30 N с пет врати.

Корейците предлагат шест цвята на каросерията, а 8-инчовият тъчскрийн владее Аpple CarPlay, Android Auto, като освен това е оборудван с петте режима на движение от нормалния i30 N и с камера за заден ход.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин