Тест » Тествахме C 43 AMG

Тествахме C 43 AMG

3006
2022

Със C 43 AMG стартира пърформънс-програмата си за актуалния C-клас – с 4-цилиндъра и над 400 к.с. Първи тест!

Представяне и цена: C 43 стартира от 142.000 лв.

Новият C-клас най-после има AMG версия! Като C 43 моделът от среден клас на швабите е оборудван със спортен 4-цилиндров двигател, който заменя досегашния V6 агрегат.

Двигателят е от 45-моделите на А-клас, като тук е допълнен с електрическа турбина. C 43 може вече да бъде поръчван, а цената му започва от около 142.000 лв. T-моделът стартира от около 146.500 лв.

Външен вид и интериор: контрастни шевове за AMG-усещане

По каросерията на C 43 традиционно няма промени в сравнение с обикновения C-клас с AMG-линия. На пръв поглед само плакетите по калниците и четирите кръгли ауспухови тръби ще насочат вниманието ви върху модела на AMG. 

Щом седнете вътре, впечатление ще ви направят новият AMG-спортен волан и опционалните декорации. Контрастните шевове по арматурното табло и по тапицериите на вратите внасят подходящото усещане. При C 43 е представено и новото поколение на опционалните Performance-седалки.

Движение: какво може 4-цилиндровият мотор на C 43

AMG и намаляване на работния обем не звучи особено добре. Просто хората от Афалтернах през последните години ни разглезиха доста с буботещите V8-мотори. А сега 4-цилиндров двигател в C-клас? Изглежда ще трябва да се справяме с предразсъдъците.

От външния вид обаче личи, че диетата по отношение на цилиндрите не се е отразила на самочувствието на модела: големите вентилационни отвори и типичните за AMG вертикални елементи са гаранция за престиж при изпреварване. Също и 20-цоловите джанти и задницата с внушителния дифузьор и двойните ауспухови тръби.

Отвътре водачът и пътникът до него биват обхванати от удобни спортни седалки, а посредством бутона AMG амбициозният водач може да предприема индивидуални настройки.

Добро двойно задвижване, но лош звук

В града прави впечатление, че C 43 не се набива на очи. В комфортен режим той се движи приятно и по лоши пътни настилки, като реагира по-скоро сдържано на командите на педала на газта.

Това се променя радикално в спортен режим. Тогава деветте предавки на автоматичната трансмисия с два съединителя на AMG се сменят бързо, а 408-те конски сили – също и благодарение на допълнителните 14 к.с. от бууста на електрическия стартер-генератор за готови за скок. Електромотор, подпомагащ турбината в диапазона на ниските обороти с 500 Нм.

Двойното задвижване с 31 процента към предната и с 69 процента към задната ос осигурява перфектно сцепление, а задните завиващи колела гарантират стабилна позиция на пътя. Добре, звукът е малко слабичък, а това, което излиза от високоговорителите е ужас за пуристите.

Макар и емоциите да са малко овладени при толкова много перфектни неща, пригодността за всекидневието на модела е по-добра от всякога.  Ако въпреки това не искате да се отказвате от 6-те цилиндъра, трябва да се насочите към Е-клас.

ИЗВОД

Малте Бютнер

Да, новият C 43 е жертва на строгите разпоредби за вредните емисии. Но AMG показва по впечатляващ начин, какво е възможно в тези граници. В ежедневието моделът е непобедим.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин