2018
Mercedes AMG пусна версията с четири врати GT в четири степени на мощността. AUTO BILD ще ви даде информация за GT 43, GT 53, GT 63 и GT 63 S!
Mercedes AMG го нарича GT 4 врати. Дали обаче моделът се управлява като GT, ще разберем от първия тест на нашия колега Робин Хорниг. И защо да не го кажем веднага: не, 4-вратият модел не се управлява като GT. Името може да е близко, но динамиката на двувратия модел с Transaxle-принцип не се доближава до лимузината – иначе би било истинско чудо.
Затова смятаме, че името „AMG GT-4 врати“ не е много удачно избрано. Все едно например Porsche да кръстят Panamera „911-4-врати“. С изключение на обозначението GT-4 врати е доиста успешен спортен седна. GT 63 S дори не отстъпва по нищо на Porsche Panamera.
Топмоделът е адски як. Неговият 4-литров V8 агрегат с 639 к.с. и 900 Нм максимален въртящ момент го превръща в най-мощния до момента AMG. Освен GT-4 врати бие E 63 S с неговите 612 к.с. не само по отношение на мощността. GT-4 врати е значително по-устойчив и здрав от E 63, управлението му е по-чувствително, окачването – по-стегнато, а благодарение на задните си завиващи колела моделът в по-пъргав в завоите.
След кратко време по пътищата и пистата GT-4 врати доказва, че е различен модел, а не вариант на E-клас или CLS, както твърдят някои от критиците му.
Промените по каросерията, задните завиващи колела и по-внушителният бодикит на GT-4 врати правят модела по-тежък в сравнение с E 63. С тегло от 2,1 тона моделът е по-тежък със 150 кг.
Теглото си проличава на пистата, където GT-4 врати не е толкова прецизен, колкото движещия се отпред AMG GT R. Ако разполагате с необходимите финанси и търсите…
…възможно най-добрата комбинация между семеен автомобил и кола за пистата, то определено няма да сбъркате с GT-4 врати 63 S.
По-изгодна алтернатива е GT-4 врати 53. С не толкова тежка предница, по-лек, но също толкова шумен, колкото и V8-модела, седанът с редови 6-цилиндров мотор с електрическо турбо е добра алтернатива на топмоделите GT 63 и 63 S.
За онези, които спокойно могат да се откажат от режим на каране на пистата, 3-литровият агрегат с 435 к.с. би трябвало да е напълно достатъчен.
Със струващия минимум 220 000 лв. GT 53 все пак ще спестите 110 000 лв. спрямо GT 63 S с неговите 335 000 лв.