AUTO BILD България / Тествахме 308 SW с новия дизел

Тествахме 308 SW с новия дизел


8
юни
2017

Фейслифт прави Peugeot 308 по-икономичен – благодарение на нов дизел, който ще влезе в гамата от двигатели за моделна година 2018. Агрегатът с работен обем 1,5 л, 130 к.с. и 300 Нм заменя 1.6 HDI 120. Двигателят осигурява много добра тяга и гарантира максимална скорост около 200 км/ч. Към момента цялостните технически данни все още не са разкрити от PSA. Срещу доплащане клиентите ще могат да поръчват нова автоматична скоростна кутия Aisin – която при по-маломощните версии ще бъде с шест, а при по-потентните – с осем предавки.

Дългото 4,59 м Peugeot 308 SW извлича ползи от по-дългото в сравнение с хечбека междуосие (2,75 м).

Без режими на шофиране, но с директно кормилно управление

Без промени за моделна година 2018 остава настройката на кормилното управление и окачването. Дългото 4,59 м Peugeot 308 SW извлича ползи от по-дългото в сравнение с хечбека междуосие (2,75 м), като предлага по-комфортна возия. Французите са преценили, че режими на шофиране не са необходими – особено при поръчката на големи флотилии служебни автомобили подобна екстра няма да липсва на никого. Обратната връзка, която дава сервоуправлението, е добра, но ръчната трансмисия можеше да превключва и по-гладко.

130 к.с. и 300 Нм гарантират пъргаво придвижване.

Нови асистиращи системи

В Peugeot не са направили промени само при задвижването. Французите са направили стъпка напред и по отношение на асистиращите системи. Човек разбира това, когато в движение вдигне ръце от волана. Колата продължава да следва лентата и при контакт с маркировката отново се връща в центъра на лентата. В рамките на 10 сек това функционира безпроблемно – след това на централния дисплей се появява съобщение, което ви подканва отново да „поемете руля“. Както и досега, малкият волан „ляга“ идеално в ръцете. Единственият проблем е, че по-високите водачи могат да имат проблем с „разчитането“ на показанията на арматурното табло. „Анимираните уреди“ ще бъдат запазени за по-големите модели на PSA. Това важи и за електрическия заден капак – който би подхождал идеално на „товарач“ като 308 SW с обем на багажника от 610 до 1660 л. На модела му липсват също практични екстри като oтопляеми задни седалки и USB-изходи на втория ред. Освен пълни технически данни за обновените Peugeot 308/308 SW няма информация и за цените. Очаква се те да останат без промяна, тъй като конкуренцията в компактния клас е по-голяма от когато и да било.

Багажникът побира между 610 и 1660 л.

Teхнически данни (непълни)

Peugeot 308 SW Blue HDI 130 • Мотор: 4-цил. турбодизел • Работен обем: 1499 куб.см • Макс.мощност: 96 кВт (130 к.с.) при 3750 об/мин • Макс.въртящ момент: 300 Нм при 1750 об/мин • Макс.скорост ок. 200 км/ч • Тегло: 1400 кг • Разход: ок. 3,5 л/100 км • Обем на багажника: 610-1660 л

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >