Тествахме хибридния Cayenne с 680 конски сили за 340 000 лева


13
авг.
2019

В лицето на Turbo S E-Hybrid в гамата на Porsche Cayenne има нова топверсия. Plug-in хибридът тежи около 2,5 тона и идва на пазара със системна мощност 680 к.с. Спортният колос вече може да бъде поръчван от клиентите. Цените му ще стартират от 344 000 лева за стандартната версия, а тези на купето – от 352 000 лева.

Максималната мощност е с 30 конски сили по-висока, отколкото при Lamborghini Urus – и така хибридният Cayenne се превръща в най-мощния SUV в концерна VW. 4-литровият V8 генерира 550 к.с., а електродвигателят „добавя“ още 136. В тандем задвижващите агрегати генерират максимален въртящ момент 900 Нм. По данни на Porsche Cayenne Coupe може да изминава до 40 км изцяло на електричество – в реалността обаче са около 34 км.

Ключът за стартиране при Cayenne по традиция се намира отляво на волана. Завъртаме го… и не чуваме нищо. Логично, тъй като новият топмодел стартира винаги в електрически режим и може да се движи изцяло на ток, макар и не наистина динамично. При натискане на газта човек усеща леко съпротивление – но само до определена точка. Когато я прескочите, се включва 4-литровият V8 – въпреки че е активиран електрическият режим. Така бързо „получавате“ всичките 680 конски сили.

В режим Hybrid Auto автомобилът избира сам подходящия режим на движение. Електродвигателят бива използван като Booster. Но и в режим на частично натоварване Porsche-то автоматично преминава в електрически режим. Този режим подхожда невероятно добре на Cayenne Coupe във всекидневието, като преминава гъвкаво и неусетно между двата вида тяга без осезаемо прекъсване в подаването на мощност. Двигателят с вътрешно горене е активиран постоянно в режим Sport – тук електромоторът единствено подпомага. В режим Sport Plus Cayenne рекуперира енергия във всеки възможен момент, за да разполага с достатъчно енергия за E-Boost в батерията.

В сравнение с еднакво тежкия G 63 на AMG Porsche-то е като послушно агънце. Докато със значително по-малкото си конски сили при подаване на газ AMG-то направо експлодира, Cayenne разгръща мощността си далеч по-фино. Въпреки изисканите си маниери Cayenne Turbo S E-Hybrid е наистина бърз – по данни на производителя автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,8 сек, а за 13,2 достига темпо 200. Настройката на амортисьорите е като при Cayenne Turbo, в три режима – Normal, Sport и Sport Plus. Благодарение на електронното стабилизиране на каросерията „големият кораб“ се накланя съвсем леко в завоите – и затова шофирането по планински пътища доставя неподозирано за автомобили с подобни размери удоволствие.

Още по темата

Card image cap
Toyota Mega Cruiser BXD 10: японският Hummer

13
окт.
2016

Toyota Mega Cruiser следва концепцията на Humvee, но е „перфекционизирана” по японски

Card image cap
Сравнението на SUV-овете: ще успее ли Opel да поддържа огъня?

12
мар.
2018

Компактен SUV – сега и Opel пуска такъв модел. Тествахме новия

Card image cap
Първо сравнение на новото BMW 750i

26
ян.
2016

Горе, на върха, въздухът е разреден. А конкурентите са много силни. Надпреварата при возилата на шефовете

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: