AUTO BILD България / Тествахме прототип на i30 N: по-мощен от Golf GTI

Тествахме прототип на i30 N: по-мощен от Golf GTI

Hyundai атакува в класа на компактните спортисти. i30 N е първият модел под новия бранд N. АUTO BILD успя да тества маскиран прототип на "бегачката"


27
юни
2017

Поздрави на Волфсбург: първият истински спортен модел на Hyundai, i30 N, атакува при компактните „спортисти“ и с мощност до 275 к.с. иска да отвее дори лидера VW Golf GTI. AUTO BILD успя да покара още маскирания i30 N. N може би идва от Нюрбургринг. Или Нордшлайфе? Всъщност N е препратка към Намянг, корейския развоен център за спортни модели на Hyundai. Причината: производителят иска да избяга от имиджа си на „послушен“.

i30 N е призван за пистата и за всекидневието

Мощният Hyundai ще отпразнува световната си премиера във Франкфурт през септември тази година. Още през октомври първата N-ка трябва да влезе в серийно производство. AUTO BILD обаче успя да покара ексклузивно маскиран прототип! Корейският атлет стартира кротко, клапите в ауспуха остават в режим Normal, моторът звучи сдържано. Окачването е малко по-стегнато, отколкото в стандартния i30. Подобно на основния си конурент GTI, и i30 N иска да притежава два таланта: практичност за всекидневието и спортни умения за уикенда. Отляво и отдясно се намират бутоните, които позволяват автомобилът да направи този „шпагат“. Шофьорът избира измежду режимите Comfort и Sport посредством превключвател отляво, отдясно откривате карирания флаг като символ на N. В своите спортни „одежди“ i30 N „показва мускули“. По цял куп параметри се настройват двигателят, трансмисията, окачването, ESP и клапите на ауспуха. i30 N разполага с нова система на електромеханичното кормилно управление, с адаптивни амортисьори и 2-литров двигател с „костелив“ звук. Всичко това може да бъде адаптирано според индивидуалните желания на водача, а режимът N прави колата „по-остра“ във всички аспекти.

Hyundai още не издава колко точно ще бъде мощността на i30 N. Вероятно ще има две степени – 250 и 275 к.с. Ще бъде добавен и пакет Performance, с който дори по-слабият вариант ще става за пистово каране. Впечатляващо преди всичко е балансираното окачване, което Hyundai е настроил на Нюрбургринг. С него i30 N се държи напълно неутрално по завоите – а недозавиването е елиминирано в максимална степен, като колата остава напълно предсказуема.

Без трансмисия с два съединителя

i30 N не е за феновете на автоматици: моделът ще бъде предлаган само с ръчна скоростна кутия. Инженерите са се отказали от равномерно разпределение на въртящия момент в целия оборотен диапазон – след 2500 об/мин турбобензиновият „агрегат“ „дърпа“ подобаващо. Според показанието в централната конзола максималният въртящ момент е малко под 400 Нм. Така машината е на нивото на Golf R (380 Нм), който по отношение на мощността остава с едни гърди напред (310 к.с.). Иначе трансмисията работи прецизно и скоростният лост следва безпроблемно зададената траектория.

Буквата N намираме на много места в интериора, както и логото на Hyundai Motorsport. Черното фолио отвън ни кара да предполагаме, че на багажника ще има спойлер, а отпред – големи въздухозаборници, които помагат за охлаждането на спирачките и на двигателя. Ако наистина колата бъде предлагана с 275 к.с., базовият GTI (230 к.с.) има сериозен проблем – дори и GTI Performance (245 к.с.). Интересно ще бъде да видим и цената – очакваме тя да бъде сериозен коз на „корееца“.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >