Тествахме прототипа на Toyota Supra!


21
сеп.
2018

Той или тя – за Supra става въпрос. Няма значение – насочваме се към автомобила. След 6 години разработка, пред нас стои маскиран предсериен автомобил на испанската писта Circuito del Jarama. Под фолиото всъщност трябва да е автомобилът, създаден съвместно с BMW и готов за серийно производство. При качването ни очаква първата изненада: здравей, BMW! Ще попитате, каква е мощността на Supra? „Над 300 к.с.! Числата обаче не са решаващи, а удоволствието от шофирането“, казва шефът на отдела за разработка Тецуя Тада. Тъй като за мен числата все пак са важни, съм на мнение, че Supra е оборудвана със същия мотор като Z4 M40i. Тоест разполага с 340 к.с. и се нуждае от 4,6 секунди за спринта до 100 км/ч – тези стойности би трябвало да важат и за японското Coupé. На 3,4-километровата писта веднага прави впечатление, че Supra има екстремно уютна настройка. Това се дължи на перфектното разпределение на теглото в съотношение  50:50, както и на екстремно ниския център на тежестта (по-нисък от този на GT86), както и на съотношението между следата и междуосието. Инженерите са направили поведение в завои перфектно, като въпреки предно разположения двигател няма и следа от недозавиване. На пистата Supra се представи повече от прилично. Японците ни информират, че колата е карана и настройвана предимно по обществени пътища – точно там, където ще я карат клиентите. Без маскировка ще можем да видим Coupé-то едва през 2019 г., а първите 900 екземпляра за Европа ще могат да бъдат резервирани в интернет от началото на октомври.

Toyota Supra, 330 PS, Baujahr von 1993 bis 1997
ABKlassik032009 022

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин