2022
Легендарната Lancia Rally 037 е възродена от Kimera Automobili. AUTO BILD разгледа отблизо рестомода и успя да покара прототипа! „Мозъкът“ на Kimera е Лука Бети, италиански рали пилот, който търси ново предизвикателство след края на кариерата си като състезател. Със своята компания Kimera – първоначално основана като рали отбор – той и неговият екип реставрират много на брой икони на моторните спортове. Така се ражда идеята за ново издание на Rally 037 – и специалистите се заемат сериозно с него.
Както при оригинала, за база на Evo37 също е използвана пътническата клетка на Beta Montecarlo. По онова време това се налага поради изискванията за хомологация, а днес Бети използва този трик, за да има номер на шасито и документи за регистрация своето творение. Освен това донори за части се намират лесно в района на Торино, където във вила от 17-ти век със същото име е базирана компанията Kimera. А когато добре познатите проблеми с ръждата излизат извън контрол, клетката е професионално реставрирана, за да изчезнат пробивите от корозията – така или иначе всичко бива демонтирано и обработено с пясъкоструйка. Самата клетка не играе носеща роля, Evo е базирана на нова тръбна пространствена рама. При старата Rally 037 това не е така – но иначе няма как да бъде решен проблемът с устойчивостта на усукване.

Ново окачване за рестомода
По отношение на окачването Kimera залага на нова геометрия с двойни носачи отпред и отзад – решение, подобно на това, което Ruf прилага при CTR Anniversary. За предната част е използвана комбинация от пружина и амортисьор (колоувъри) Öhlins, а отзад има пружинни стойки с отделни амортисьори. За да бъде окачването възможно най-близко до това на оригинала въпреки модерното изпълнение, Kimera използва опита на Серджо Лимоне. Инженерът от Торино играе водеща роля в създаването на почти всички легенди на моторните спортове от Lancia и Alfa Romeo през 80-те и 90-те години – като 037, Delta S4, Integrale група А. Дори Аlfa 155, която жъне успехи в DTM от 1993 г., е разработена с участието на вече 73-годишния специалист.

До 700 к.с. не биха били проблем
Бети следва същата формула при разработката на двигателя: за него помага инж. Клаудио Ломбари (набор 1942), който разполага с много исторически познания от първа ръка и може да гарантира, че Evo37 на новото време разполага с мотор, който не само е направен по модел на някогашния агрегат, но и е по никакъв начин няма да му отстъпва в акустично отношение. Двигателят е произведен в Торино по спецификациите на Kimera. Картерът, например, е с абсолютно идентични размери като при последната еволюция на историческия първообраз. Диаметърът и ходът на буталото са почти същите – така че работният обем на редовия четирицилиндров агрегат е 2150 куб. см. С настройката на турбото към момента моторът генерира от 410 до 420 к.с., в серийния вариант те трябва да бъдат 505. Могат да бъдат „изстискани“ до 700 к.с., но автомобилът трябва да бъде издръжлив и в дългосрочен план.
Концепцията на двигателя идва от Delta S4
Докато основната концепция идва от 037, Ломбарди следва базата на двигателя в Delta S4: в диапазона на по-ниските обороти механичен компресор се грижи за стабилна тяга, а във високите се намесва класическият турбокомпресор. При средни обороти има малък диапазон, при който двете системи работят в тандем. Компресорът бива „отцепен“ чрез специален клапан при определени обороти, за да бъдат сведени до минимум загубите от триене при по-високи обороти.
Прототипът на Evo вече е катастрофирал
По време на тестовете ни по отворени за движени пътища шефът на Kimera Лука Бети е доста предпазлив. Да се повозим? Няма проблем. Да седнем зад волана: по-добре не. Просто защото колата предизвиква толкова много емоции у останалите участници в движението. Преди време Kimera бива преследвана от ентусиазиран мотоциклетист, който в един момент решава да мине отстрани и да „издърпа“Evo37 – точно когато Бети подава мигач, за да завие наляво. Много скъпи части от въглеродни влакна са счупени, но за щастие и двамата водачи се отървават невредими.

Машината не само се чува – но и се усеща
Още в първите няколко метра веднага усеща, че почти нищо в тестовата „бегачка“ не е шумоизолирано, но за сметка на това мирише на стара закрита картинг писта. И да, това е комплимент. Всичко гърми и трака, както подобава на автомобил с рали гени – а още по-готино става, когато шефът вкарва следващата предавка на ръчната шестстепенна скоростна кутия Graziano, а после „върне“ предавка с междинна газ преди острия завой.
Продължете на следващата страница