AUTO BILD България / Тествахме обновения Qashqai

Тествахме обновения Qashqai

Nissan Qashqai получи фейслифт. Ние успяхме да покараме обновения кросоувър и ви разкриваме най-важното за него


6
юли
2017

Малко преди новото поколение на Nissan Qashqai да дебютира през 2018/2019, „златната кокошка” на японците получава фейслифт. При него е обърнато внимание на екстериорния дизайн, на интериора и на пътното поведение – така че автомобилът да отвърне на атаката на все по-голямата конкуренция. В нея се включват Hyundai Tucson, Kia Sportage, Ford Kuga, Seat Ateca, VW Tiguan и др. V-образната радиаторна решетка вече граничи с фаровете, а предната броня и светлините за мъгла са по-овални. Новият капак на двигателя е по-плосък. Фаровете са по-тесни, а дневните светлини с форма на бумеранг – по-издължени. Стоповете имат 3D-ефект.

Без стрес в задръстванията

Под ламарините Nissan е променил окачването, шумоизолацията и кормилното управление. Така колата е станала по-комфортна и същевременно по-приятна за каране. По-дебелото задно стъкло пропуска по-малко шумове в купето в сравнение с предшественика. Отделно Nissan работи върху полуавтономното управление: от пролетта на 2018 Qashqai ще се движи с ниска скорост в задръстванията и ще завива, спира и ускорява самичък. Системата ще бъде достъпна още при старта на продажбите в края на юли или началото на август тази година. Двигателите остават познатите дизелови и бензинови агрегати с мощност между 110 и 163 к.с. С фейслифта Nissan прави избора от цветове по-голям, като добавя два нови тона – Caspian Blue и Chestnut Bronze. В интериора Nissan залага на по-благородните материали, а в топнивото на оборудване има дори кожена тапицерия напа. Инфотейнмънт система ще получи нов интерфейс.

Teзи „перки“ в пода подобряват аеродинамиката.

По-фини материали в интериора, по-спортен волан

При качване в колата човек веднага остава впечатлен от новите седалки с кожа напа, които са серийни в топнивото на оборудване. Те не само изглеждат добре, но и създават невероятно усещане и са практични благодарение на Memory-функцията за настройка на шофьорското „кресло“. Скосеният отдолу волан ни е познат от актуалната Micra. За съжаление инфотейнмънт системата не предлага функции като Apple CarPlay, които са налични при Micra например. Qashqai трябва да наваксва! Новите кожени тапицерии глезят и пътниците отзад – иначе всичко е както преди. Това важи и за товарния отсек с практичния двоен под. Редакторът Робин Хорнинг заключва: „По-добрите материали и по-високият комфорт са отличителни черти за фейслифта на Qashqai. Защо обаче при наличие на функция за частично автономно управление няма Apple Carplay, за мен остава загадка.“

AUTO BILD успя да покара новия Qashqai. Първото ни впечатление: в обновената модификация всичко е по-добро, отколкото при предшественика. От една страна, това е свързано с факта, че дизелът със 130 к.с. в нашия тестови автомобил работи тихо и с по-малко вибрации, а от друга – с подобрената шумоизолация. Като цяло чувате много по-малко шумове при каране, a новата конструкция на пода при Nissan изглежда извърши добре функциите си. Дизеловият двигател има много малка турбодупка, но и след 4000 об/мин продължава да „тегли“ прилично. Окачването е с подчертано комфортна настройка и „изглажда“ добре неравностите – което ни допада. Qashqai не е подчертано динамичен – затова човек не трябва да прекалява с високата скорост в завоите. Превключването на предавките е прецизно, а предавателните числа са разумно избрани. А това ще рече – шестата предавка е много дълга. Само скоростният лост и „пътищата“ му можеха да бъда по-къси, но в крайна сметка това е въпрос на вкус.

Кормилното управление е много леко и макар и да не е много директно, не се налага да правите сериозни отклонения с волана. С фейлифта Qashqai получава скосения отдолу волан на актуалната Micra. Той не само „ляга“ по-удобно в ръцете, но и осигурява по-добра видимост към таблото. Там навигацията, както и преди, е разположена прекалено ниско, но има нови функции и нова подсветка. Предните седалки са много удобни – и няма да усетите, че са по-тесни, за да осигурят повече място отзад.

Най-същественото подобрение в обновения Qashqai е пакет от асистиращи системи, благодарение на които до 2020 Nissan ще може да се движи напълно автономно. Първата степен е ProPilot 1.0, асистент за магистрала, който поддържа автоматично лентата и дистанцията, както и поема управлението в задръстване. Системата идва от японския ван в среден клас Nissan Serena. Частично автономното шофиране трябва да бъде достъпно до 2018. Асистентът за автоматично спиране не само разпознава пешеходци, но и разполага с функция за напречно движение. Освен това Nissan предлага за фейслифта на Qashqai система за разпознаване на пътни знаци, асистент за умората, асистент за автоматично паркиране, функция за 360-градусов обзов, както и асистенти за мъртвия ъгъл и за следене на лентата.

Двигатели с мощност до 163 к.с.

Обновеният Nissan Qashqai бива задвижван от два бензинови и два дизелови агрегата. 1,5-литровият дизел генерира 110 к.с., а по-големият е 1,6 –130 к.с. По-малкият 1,2-литров бензинов мотор разполага със 115 к.с., а 1,6-литровият – 163 к.с.

 

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин