Тествахме обновения Mercedes S-клас с редови „шестак“

С AMG и Maybach версиите фейслифтът на Mercedes S-клас ще се предлага в общо 24 варианта. AUTO BILD ви редлага цялата информация плюс първите впечатления при шофиране!

2407
2017

След 4 години Mercedes S-клас бе подложен на фейслифт: освежаването е не само визуално,  Daimler са модернизирали и техниката. Предната част на флагмана е леко променена, нови са радиаторната решетка и бронята. Отпред 6- и 8-цилиндровите модели се разпознават по трите двойни ламели и черните пластини на радиаторната решетка. 12-цилиндровите и дългите версии са с хромирани пластини, а Mercedes-Maybach получава още повече хром. Освен това с опционалните Multibeam-LED фарове олучава и нова светлинна визия. Задните светлини също са с нов дизайн. В долната си част задната броня е леко променена.

Новия Е-клас наскоро вдигна летвата при асистиращите системи, поради което S-клас изглеждаше леко остарял. Фейлифтът на S-клас прави още една стъпка по пътя към автономното шофиране. Има една много важна новост: при автоматизирано шофиране активният контрол на дистанцията „Distronic“ ползва картите на навигационната система и взима под внимание кръговите движения, местата за плащане на пътни такси, завоите и кръстовищата. Distronic вече работи при скорост до 210, а не до 200 км/ч както преди. За да позволите на автомобила самостоятелно да смени лентата, вече е достатъчно леко натискане на лостчето на мигачите. Първите модели на фейслифта на S-клас ще бъдат доставени още през юли 2017 година, до октомври 2017 година на разположение на клиентите ще са всичките 24 варианта на модела. Базовата цена е малко под 170 000 лева.

Интериорът: пробваме седалките в луксозния храм на Mercedes

Усещането при качване е забележително – независимо дали отпред или отзад. Разточителното предлагане на място и фини материали осигуряват усещане за благородна атмосфера. Преди фейслифта не беше по-различно. И въпреки това: в обновения S-клас е още по-приятно. Защото двата 12,3-инчови дисплея вече са напълно свързани – значително по-елегантно от реди. Управлението на S-клас е заимствано от по-малкия Е-клас, която за известно време изпреварваше флагмана. Накратко: на оформения по нов начин волан са разположени познатите тъчпадове за палците за управление на Infotainment системата. Като стана дума за волана – елегантния дизайн с две спици остава в миналото, в бъдеще S-клас ще се оборудва с конвенционален волан с три спици. За да повиши усещането за уют във върховия Benz, Mercedes монтират дифузно осветление с общо 64 цвята и цветови зони, които могат да бъдат индивидуализирани. И ако и това не ви е достатъчно, можете да бъдете освежени или успокоени от 6 комфортни програми с помощта на аромати, светлина, масажни функции и музика.

Шофиране: как се справя новият редови „шестак“

Той се завърна. За пръв път след 1997 година Mercedes отново предлага редови шестцилиндров двигател. Първо ще го получи модернизираният S-клас, където ще замени V8 при S 500. С мощността си от 435 к.с. 3-литровият редови „шестак“ се доближава до 455-те к.с. на 4,7-литровия V8, монтиран на модела преди фейслифта. Но за да постигне тази мощност, той се нуждае от голям турбокомпресор, който обаче няма да може да осигури достатъчно налягане при ниски обороти – така е при големите турбини. И на това се дължи познатото като турбодупка забавяне на реакциите на двигателя при подаване на газ. Но при S 500 не е така. Тогава се намесва допълнителният електрически компресор. Той се развърта още при най-ниски обороти и осигурява 520 Нм веднага, много преди при по-високи обороти да се включи турбокомпресора. Турбодупката остава в миналото! Още при най-ниски обороти „шестакът“ впечатлява с мощни и спонтанни реакции, сякаш разгръща своите 520 Нм постоянно – вместо 700, но само в определени диапазони като предишния двигател. Освен това при спонтанни ускорение се налага по-малко низходящо превключване на 9-степенната автоматична трансмисия, защото електрическият компресор винаги реагира своевременно. Да, при висока скорост по магистралите нищо не може да замени реакциите на един V8, за сметка на това тук мощността е на разположение постоянно.

Интегриран стартер-генератор като помощ при потегляне

Интегрираният стартер-генератор (ISG) е разположен директно над коляновия вал и може да въздейства на двигателя по-мощно и спонтанно. ISG подпомага бензиновия двигател още при стартиране и автомобилът може веднага да потегли безшумно с 250 Нм и 16 кВт, също като електромобил. И тъй като в този момент разходът е най-висок, защото трябва да бъдат задвижени 2 тона, според Mercedes електрическото задвижване осигурява понижаване на общия разход на гориво и СО2 емисиите с 22 процента. Помагат и други функции като безмоторното движение, дори не се налага изнервено да изключвате системата Старт/Стоп, тъй като ISG реагира веднага – така пестенето най-сетне доставя удоволствие! Електрическото задвижване се захранва от бордната мрежа с напрежение 48 волта. Акумулаторът, разположен под задните седалки, се зарежда чрез рекуперация. Мрежата захранва и останалите потребители като подгряването на седалките, което вече реагира по-бързо. Дори и климатичната инсталация продължава да работи при престой още 3 минути, преди да се наложи включването на двигателя с вътрешно горене.

Празен ход при 520 оборота без придърпване

Като стана дума за престои: благодарение на електромотора редовият шестцилиндров двигател може да работи на празен ход с 520 об/мин, без придърпване и вибрации. Една конвенционална система за впръскване не би могла да се справи с подобно регулиране. Поради това при S 500 почти няма да усетите разлика между свободен ход и изключен двигател. Този спокоен ход и постоянната мощ още от първото докосване на педала на газта до пълната газ са най-силните страни на новия шестцилиндров двигател. И въпреки електрическото задвижване се запазва типичният звук на шестте подредени в един ред цилиндъра. Тук изпитващите носталгия вече могат да си отдъхнат.

Оборудване: нова функция за накланяне в завоите на S-клас

По традиция флагманът на Mercedes е с много богато серийно оборудване и още по-богато допълнително оборудване. При фейслифта на S-клас особено е наблегнато на автономното шофиране. Модернизирана е  не само системата за поддържане на дистанцията Distronic – в аварийна ситуация S-клас вече спира напълно, активира се аварийно телефонно обаждане и вратите се отключват, за да могат спасителите да достигнат до водача, който очевидно не е в съзнание.  Освен това Mercedes са модернизирани и активния асистент за смяна на лентата. При активиран Distronic и многолентови пътища е достатъчно едно леко натискане на лостчето на чистачките, за да накарате Sa-клас да смени лентата. Сензорите допускат това само след откриването на свободно пространство. Ако съседната лента е блокирана, пространството е малко и ли отзад се приближава друг автомобил, S-клас запомня желанието на водача за 10 секунди и го изпълнява, когато има възможност. За постигането на максимален комфорт е модернизирано и окачването „Magic Body Control“ включително следене на пътната настилка („Road Surface Scan“). Новост е функцията за наклоняване в завои („Curve“), при която каросерията се наклонява с до 2,65 градуса, за да понижи страничното ускорение за пътниците.

Свързаност: смартфонът се превръща в дистанционно управление

При новия Mercedes S-клас смартфонът се превръща в ключ. С него луксозната лимузина може чрез Near Field Communication не само да бъде отключена и заключена, но дори и паркирана – например ако съседът на паркинга е спрял много близо и не можете да отворите вратата на водача. По принцип S-клас може да бъде паркирана на предан и заден ход в паркоместа, разположени надлъжно и перпендикулярно на пътя. В т. нар. режим Explore Benz-ът от висок клас може дори да се движи направо на преден и заден ход до 15 метра – и това се управлява от водача чрез телефона. Според Mercedes в този режим автомобилът ще може да заобикаля препятствия. Ако стане тясно, например на входа на гаража, водачът може дистанционно да сгъне огледалата.

Двигателите: 24 варианта на модела за S-клас

Mercedes ще предлага модернизирания S-клас в общо 24 варианта. Сред тях са не само девет различни бензинови и дизелови двигатели, но и моделите с двойно задвижване (4Matic) или задно задвижване и с различно междуосие. При старта на продажбите през юли 2017 година едновременно ще се предлагат много напълно нови двигатели за S-клас. Новите 6-цилиндрови дизели са S 350 d (286 к.с. и 600 Нм) и S 400 d (340 к.с. и 700 Нм). S 400 d е най-мощният сериен дизелов двигател на Mercedes, като разходът му е само 5,6 литра. Досегашният 8-цилиндров бензинов двигател на S 500 с мощност 455 к.с. ще бъде заменен с S 560 с 469 к.с. и 700 Нм. След фейслифта S 500 вече няма да е с 8-цилиндров двигател. Той ще се задвижва от редови „шестак“ с 435 к.с. и 530 Нм. В допълнение стартер-генераторът ще предлага за кратко време своя максимален въртящ момент от 250 Нм. Най-бързият S-клас е Mercedes-AMG S 63 4Matic+. При него AMG заместват 5,5-литровия V8 Biturbo с 585 к.с. с по-малкия 4-литров V8 Biturbo с 612 к.с. от новия Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+. Престижните модели S 600 (530 к.с.) и Mercedes-AMG S 65 с  630 к.с. също като S 63 4Matic+ ще се предлагат само с дълго междуосие. Модернизирани са и моделите Mercedes-Maybach. Mercedes-Maybach S 500 вече ще се нарича S 560. вместо 4,7-литров V8 под предния капак работи 4-литров V8 с 469 к.с. 4Matic ще се предлага като опция за S 560. Mercedes-Maybach S 600 се превръща в S 650. Вместо 6-литровия V12 с 530 к.с. при новия S 650 работи Biturbo V12 от Mercedes-AMG S 65 с 630 к.с.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин