2020
Още през 2020 Mercedes E-клас ще получи голям фейслифт. AUTO BILD успя да изпробва все още маскиран прототип на лимузината от висок клас.
Базовата форма на W 213 е запазена, но от Mercedes са „пипнали“ броните и са дали на освежената Е-клас нов капак на двигателя. Под фолиото се показват фаровете с ново оформление. Те серийно са с LED-техника и получават задължителните дневни светлини с характерен подпис. В моторния отсек работят преди всичко частично електрифицираните агрегати М 254 (2-литрови 4-цилиндрови) или М 256 (редови „шестак“). Благодарение на интегриран стартер-генератор двигателите с вътрешно горене получават 20 к.с. допълнително. 4-цилиндровата машина генерира 282 к.с., а 6-цилиндровата – 367. Е-клас ще има 7 Plug-in хибридни версии (с Т-моделите и 4х4-изпълненията).
Освежената Е-класа серийно разполага с новата инфоразвлекателна система MBUX (10,25-инчови дисплеи, срещу доплащане – и с над 12 цола). Функциите са познатите – а много от тях могат да бъдат контролирани гласово. От интериора обаче изчезва стар познайник: въртящият и натискащ се превключвател в централната конзола отива в историята и бива заменен от MBUX-тъчпада на А-клас. В бъдеще клиентите на Е-клас ще се радват и на нов волан с тъчповърхности вместо с досегашните „врътки“. Воланът ще бъде достъпен в стандартна модификация и в AMG-версия.
При първото ни пътуване с обновения Е-клас редовият 6-цилиндров агрегат „теглеше“ доста уверено. От известно време това е базовият мотор за S-клас. Същата машина е използвана и за CLS 53 – но там с по-висока мощност (435 к.с.). За Е-класата е счетено, че са достатъчни 367 к.с. плюс още 20 Е-Boost. За съжаление екипът на AUTO BILD нямаше възможност да изпробва асистиращи системи като например адаптивния темпомат, с който Е-клас се движи полуавтономно.
Леко повишение на цените
Фейслифтът на седана и на Т-модел ще се появи по пътищата през лятото на 2020. За купето и кабриото ще се наложи да почакаме още малко. Към момента от Mercedes не разкриват нищо за цените, но очакваме те да бъдат една идея по-високи.