Тествахме новото Peugeot 508


31
окт.
2018

С модела си от среден клас 508 Peugeot иска да постигне успеха на своите предшественици. Седанът е типично спортно Coupé.

С новото поколение на 508 французите искат да предлагат по-голям седан най-вече за китайския пазар. Дизайнът се ориентира по студията Exalt от 2014 г. Малко по-късият (4,75 метра) модел 508 демонстрира спортен език на формите с нисък покрив и мускулесто издадени калници. Peugeot нарича новия модел „Coupé-седан с пет врати“. Особено впечатляващи са двете LED-дневни светлини отляво и отдясно на LED-фаровете, които преминават в предната броня.

Емблемата с лъва сега е разположена в средата на радиаторната решетка, докато обозначението на модела е позиционирано в долния край на предния капак – това ни напомня за далечния предшественик 504 от 70-те години. Вариантът GT разполага с двупоточна ауспухова уредба. Също, както и при студията Exalt, задните светлини са триизмерни LED. Новото 508 е базирано на платформата на концерна EMP2, използвана от Peugeot за моделите 308 и 3008. С нейното използване 508 става по-лек със 70 килограма, като освен това се подобряват управляемостта и комфорта на возене. Peugeot 508 вече е на пазара, а комби версията на модела 508 SW ще се появи при дилърите в началото на 2019 г.

С малкия си волан и високо разположения дигитален комбиниран уред („i-Cockpit“) вътрешното пространство на 508 се различава от това на конкуренцията. Уредите имат възможност за настройване на шест режима и предлагат дори функция за нощно виждане. Широкият монитор на инфотейнмънт системата е позициониран малко по-надолу в сравнение с този при SUV-а 5008. В зависимост от оборудването тъчскрийнът е с диагонал 8 или 10 инча. С помощта на седемте превключвателя под монитора можете да управлявате директно аудио и навигационната система.  Централната конзола с лоста за автоматичната трансмисия е доста висока, така че водачът и пътникът до него направо потъват в кокпита. Арматурното табло е внушително и се издига като стена пред седящите отпред. Въпреки красивите си странности 508 е и доста модерно: вътрешното огледало е без рамка. Отпред комфортът на седене и предлаганото място са на ниво, а отзад ще ви е малко тясно, ако сте по-висок от 1,85 метра. Освен това позиция на седене на задната седалка е малко свита. Задните колони на покрива малко пречат на видимостта назад, а задният прозорец се превръща в тясна ивица между подглавниците на задните седалки и тавана на автомобила. Новото 508 – модерно отвън, по-скоро непрактично отвътре.
Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >