2018
Още през октомври 2016 беше представена петата генерация на Honda CR-V за американския пазар, а през есента на 2018 новият SUV трябва да дойде при нас. Дизайнът е по-ръбест, отколкото при предшественика. По-широки калници, капак на двигателя и задна част с по-остри ръбове, освен това предната и задната броня са преработени. „Подсказка“, че SUV-ът опционално може да бъде оборудван с хибридната система i-MMD на Honda, прави радиаторната решетка – в нея се крият жалюзи, които се отваряt само при нужда и по този начин колата става по-аеродинамична.
При поглед към интериора човек веднага забелязва „скока“, който CR-V прави. Еволюцията не се ограничава само до по-големия брой отделения за дреболии и в централната конзола, функционална като швейцарско ножче. Благодарение на увеличеното си с 4 см междуосие CR-V е станало толкова просторно отвътре, че Honda за първи път предлага трети ред места. Само при инфотейнмънт оборудването японците леко изостават. Инструментите на таблото преминават дигитално през кокпита, но изглеждат малко остарели. А навигационната система не само е лошо интегрирана, но и има малко бавен софтуер.
Багажник с жестово управление
При петата генерация на SUV-а по-голям е станал и багажникът – вече по-широк и по-дълбок. Новост е гъвкавият под, който отнема от обема, но и гарантира равна повърхност при сгъване на седалките. Електрическият заден капак има и жестово управление. И за да не се удря в тавана на по-ниски паркинги, височината на отваряне може да бъде регулирана.
AUTO BILD тества новата Honda CR-V в Лос Анджелис. Под капака на нашия тестови автомобил автомобил работеше почти „микроскопичният“ за американските представи 1,5-литров турбомотор, който обаче мобилизира стабилните 190 „коня“ и задвижва пъргаво машината. Както сме свикнали при японците, минимоторът е комбиниран с безстепенна (CVT) трансмисия. По отношение на нея инженерите заслужават похвала, тъй като са елиминирали в максимална степен „тролейния“ ефект при ускорение. Въпреки това не очаквайте спортно усещане при шофиране – ако търсите това, по-добре се насочете към ръчна трансмисия. В комбинация с настроеното поне за САЩ меко окачване ще предпочитате да се „носите“ с по-ниска скорост – особено през каньоните в Hollywood Hills. Има голяма вероятност модификациите за ЕС да бъдат с по-стегната настройка на окачването. В САЩ обаче колата е проектирана като комфортен семеен „транспортьор“ – а не да ускорява пулса на водача.
CR-V ще бъде достъпно и с хибридна система i-MMD, в която работят електрически двигател за задвижването, 2-литров бензинов i-VTEC с 4 цилиндъра и отделен генератор. При това SUV-ът идва без конвенционална трансмисия – благодарение на електромоторите е достатъчно фиксирано предавателно отношение. Конвенционалният 1,5-литров VTEC с турбо е достъпен в различни степени на мощност. Агрегатът може да бъде комбиниран или с 6-степенна ръчна трансмисия, или с безстепенна автоматична и с предно или 4х4-задвижване. Дизелов двигател не присъства в гамата.