2025
Добре дошли за първата ни разходка с новото BMW X3! Това е вече четвъртото поколение, а Х3 е модел на BMW X3, който ни придружава повече от 20 години. Първият се появи през 2003 година. По отношение на продадените екземпляри, дори нямаше да бъде нужно още сега да се изкарва на пазара четвърта генерация, но от BMW не искаха да изневеряват на традиционния си 7-годишен производствен цикъл. Още през миналата година Х3 бе най-продаваният модел на BMW в цял свят. А от Х3 концернът BMW е реализирал около 3,5 милиона автомобила. На мен, като човек, който особено се интересува от темата Off Road, веднага ми направи впечатление е нещо, което много от предлагащите днес на пазара SUV модели производители често забравят, а това е клиренсът, който тук обаче е забележителен. Официално пише, че е 216 мм, а ние преди малко проверихме и установихме, че дори е малко повече. Тук излизат 220 мм, но това естествено зависи също и от налягането в гумите. Самите BMW наричат този дизайн монолитен и намирам, че наименованието отговаря много точно на това, което виждаме. Все пак погледнат от различни ъгли, моделът изглежда малко като изпран с прекалено гореща вода Х5. До голяма степен линиите им са много сходни. Нека да направим за целта първо една обиколка около колата.
Започваме от монолитния страничен профил. По начало автомобилът създава впечатление за доста масивен, но всъщност е пораснал само с 3,5 см, докато междуосието в същото време е останало приблизително непроменено. Въпреки това, надвесите на каросерията отпред и отзад, за щастие правят впечатление на доста къси. Сериозно моделът е наддал по отношение на ширината. Тази кола съвсем не е стройна фиданка, защото в момента ширината е 1,92 м, при това без огледалата. Много сериозен ръст забелязваме също и при следата отзад. Там имаме плюс от 4,5 см. Преди снимките в подземния паркинг в един момент дори изпитах ужас, ще мога да съборя едно от ограничителните колчета, така че тук определено от време на време е задължително да се погледне в огледалото, особено когато напускате подземния паркинг. Следвайки общата тенденцията в сегмента на SUV, за сметка на всичко изброено, височината е леко смалена. Конкретно говорим за 2 см. Съществено подобрение, което не бива да пропускаме, е предвиденото пространство за багаж. Нека погледнем първо задницата, която не само създава впечатление за доста масивна, но в нея има и какво да прибереш. Това са 100 л повече, отколкото при предходния модел. Сега говорим за 570 до 1700 л обем за багаж, както казахме това е доста повече от преди. Хубаво е също така, че буферната батерия, която съхранява електроенергията, която се генерира при рекуперация, движение по инерция или при спиране, тази буферна батерия не е поставена под багажника, с което да ограничава обема му, а е позиционирана под задната седалка.
Още едно изречение за височината на отворения капак на багажника. Аз съм с ръст от 177 см, за мен има достатъчно пространство над главата, но мисля, че и хора с ръст до 185 см няма да имат проблеми.
Вече имах шанса да раздвижа няколко екземпляра и трябва да ви призная, че досега никога не съм управлявал Х3, чието окачване да реагира толкова нежно и чувствително на кратки провокации от сорта на капаци на канализацията или бетонни фуги. Усеща се, че цялото окачване е с ново конструкция, дори в М-версията с 20-цолови колела, комфортът на окачването бе повече от приемлив. Мога да кажа, че от BMW се успели праволинейно чрез реконструкции да отстранят тези няколко недостатъка, които имаше старото Х3. При това, ако въобще можем да ги наречем недостатъци, тъй като те съвсем не бяха много. Спомням си, че предходният Х3 още през 2022 година печелеше при нас сравнителни тестове. Усетих на магистралата, че окачването сега е чувствително по-тихо, държи се много по-адекватно при движение направо, в това отношение инженерите безпощадно още веднъж са преработили всичко, като преди това са седнали на чертожната маса. Целия тест – в нашето видео: