Тествахме новото BMW Серия 5!

В лицето на G30 BMW лансира седмото поколение на своята „петица“. AUTO BILD успя да изпробва автомобила


28
ное.
2016

 

Никоя „петица“ не е била толкова спортна

Новата Серия 5 с удоволствие поема управлението от ръцете на шофьора – поне в случаите, когато той пожелае. По отношение на автономното управление от BMW са си поставили за цел да изстрелят модела на върха на германската – или по-скоро: на световната автомобилна индустрия. И изглежда са успяли. Натискаме малък бутон отляво на волана – и колегата компютър поема управлението. Газ, спирачка – това ни е познато. Серия 5 се справя дори и с бързите завои на магистралата – и то с такъв перфекционизъм, че дори и най-големите „карачи“ ще останат доволни. Новото BMW разпознава дори и ограниченията на скоростта и автоматично намалява темпото, така че да запази точките в книжката ви. Единственият проблем: докато „петицата“ се самоуправлява, шофьорът няма възможност да си чете мейлите – въпреки че колата няма проблем със „самоконтрола“. Както и при конкуренцията, указание от кокпита те подканя да хванеш волана – най-много след десет секунди.

Серия 5 е олекнала с около 100 килограма – което не само намалява разхода, но и увеличава удоволствието от шофирането, все пак при бързото атакуване на завоите е важен всеки килограм. За първи път четирите колела ще бъдат не само задвижващи, но и завиващи. Нашето 530d xDrive се стрелка толкова уверено по завоите, че онези 31 см допълнително в сравнение с предшественика бързо биват забравени. Oпределено никоя Серия 5 досега не е била толкова спортна – а малко са могли да се доближат до подобен комфорт. Защото в режим Comfort+ машината е идеален спътник дори за стотици километри по магистралата. При това „шестакът“ трябва да се задоволява едва с 5,0 л/100 км – на теория, разбира се, защото във всекидневието консумацията е около осем. Които пак не са много – с оглед на невероятно спокойния ход на редовия двиагател. По отношение на динамиката малко хора ще мрънкат – 265 к.с. и 620 Нм гарантират постижения почти като на спортен автомобил.

При G30 идва последното поколение iDrive с 10,25-инчов дисплей. Системата може да се управлява и чрез тъчскрийна – както и чрез жестове, гласово или чрез добре познатия iDrive-контролер. BMW лансира и второто поколение на BMW Connected. Посредством Remote 3D View водачът ще получава 3-измерни изображения на своя автомобил в реално време. „Петицата“ има на борда и Apple CarPlay – за първи път безкабелна връзка. Индукционното зареждане функционира почти с всички видове смартфони, които не идват от Apple. Oт BMW са увеличили прожекционната област на Head-up дисплея със 70 процента. Посредством Remote Parking колата може да бъде паркирана от разстояние.

Двигателите: за начало два бензинови и два дизелови

За пазарния старт на 11-и февруари 2017 г. BMW ще пусне новата „петица“ с четири моторизации. В гамата има две бензинови версии – 530i и 540i, както и две дизелови – 520d и 530d. С изключение на 520d всички серийно са комбинирани с 8-степенната автоматична трансмисия. „Малкият дизел“ идва с 6-степенна „ръчка“. Двойното задвижване xDrive е опционално и може да бъде комбинирано с всички двигатели. Още през март ще се появи и Plug-in хибрид. 530e iPerformance ще комбинира 4-цилиндров бензинов мотор с електрическа машина. Същия месец ще дойдат и 520d Efficient Dynamics Edition, както и топмодификацията M550i xDrive с 8 цилиндъра и 462 к.с. Тя ще бъде на върха в гамата до излизането на М5, което ще бъде 4х4 и ще използва 4,4-литров V8 Biturbo с около 630 к.с. М-ката обаче няма да дойде преди края на 2017-а, възможно е да дебютира дори в началото на 2018-а. В Германия базовата версия на Серия 5 – 520d, струва около 90 000 лева.

Технически данни

BMW 530i/ BMW 530i xDrive: четирицилиндров бензинов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic. Работен обем: 1 998 см3 Мощност: 185 кВт/ 252 к.с. при 5 200 – 6 500 об/мин. Максимален въртящ момент: 350 Нм при 1 450 – 4 800 об/мин. Ускорение (0-100 км/ч): 5,1 сек (6,0 сек). Среден разход на гориво: 5,4 л/100 км (5,7 л/100 км). СО2 емисии: 126 г/км (133 г/км).

BMW 540i/ BMW 540i xDrive: шестцилиндров бензинов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic. Работен обем: 2 998 см3. Мощност: 250 кВт/340 к.с. при 5 500 – 6 500 об/мин. Максимален въртящ момент: 450 Нм при 1 380 – 5 200 об/мин. Ускорение (0-100 км/ч): 5,1 сек (4,8 сек).Среден разход на гориво: 6,5 л/100 км (6,7 л/100 км). СО2 емисии: 150 г/км (156 г/км).

BMW 520d/BMW 520d xDrive: четирицилиндров дизелов двигател, шестстепенна механична скоростна кутия/8-степенна трансмисия Steptronic. Работен обем: 1 995 см3. Мощност: 140 кВт/190 к.с. при 4 000 об/мин. Максимален въртящ момент: 400 Нм при 1 750 – 2 500 об/мин. Ускорение (0-100 км/ч): 7,7 сек/ 7,6 сек (7,6 сек). Среден разход на гориво: 4,1 л/100 км/ 4,0 л/100 км (4,2 л/100 км). СО2 емисии: 108 г/км/107 г/км (112 г/км).

BMW 530d/BMW 530d xDrive: шестцилиндров дизелов двигател, осемстепенна трансмисия Steptronic. Работен обем: 2 993 см3. Мощност: 195 кВт/256 к.с. при 4 000 об/мин. Максимален въртящ момент: 620 Нм при 2 000 – 2 500 об/мин. Ускорение (0-100 км/ч): 5,7 сек (5,4 сек). Среден разход на гориво: 4,5 л/100 км (4,7 л/100 км). СО2 емисии: 118 г/км (125 г/км).

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >