Тествахме новото Audi A7!

Наскоро Audi представи новото поколение на А7. Ние вече успяхме да го покараме!

0802
2018

По принцип А7 използва същата техника като новото А8, но със значително по-спортна настройка – или поне в моментите, когато шофьорът го иска. В комфортен режим разбираш единствено по стрелката на оборотомера, че 6-цилиндровият бензинов мотор (340 к.с.) изобщо работи. Шумовете отвън, както и от двигател, са просто скрити. Окачването направо „смила“ неравностите (или поне по-малките), а трансмисията с два съединителя комбинира бързото време за превключване на DSG с комфорта на автоматик с хидротрансформатор. А, да – Audi „хибридизира“ 55 TFSI, почти забравихме. Което може да се счита за комплимент – тъй като водачът изобщо не забелязва, че кара кола с два типа задвижване. 48-волтовата бордна мрежа сякаш остава в сянка, но и намалява разхода. Audi обещава 6,8 л на 100 км, но при нашето тестово шофиране бордовият компютър отчете около 8 л. А7 обаче може да покаже и другото си лице. В спортен режим „дебеличкото“ Coupe „мутира“ в спортен автомобил с брилянтна управляемост. Голямото Audi се справя без проблем и с по острите завои благодарение на четирите си завиващи колела.

При новото A7 можете да избирате между 15 цвята на каросерията, пакета S-Line (различна решетка и спортно оформени прагове). Фаровете се предлагат в три версии. Две от тях са с по 12 светлинни единици – топверсията разполага с HD Matrix LED-светлини („лазерни светлини“). Във вътрешното пространство A7 блести с масажни седалки отпред. Прибавяме и осветление на интериора, както и парфюмиране, както и йонизиране в пакета „Air Quality“. Стандартно A7 е с „MMI Radio“, можете да си купите също и системите „MMI Navigation“ и „MMI Navigation plus“. Високоговорителите са Bang & Olufsen с така наречената  „Advanced Sound System“ с 3D-звук за пасажерите на задната седалка. Познатият ни от A8 бутон AI позволява на A7 да паркира само и да маневрира самостоятелно в гаража – тези функции ще се предлагат от 2018 г. Необходимата за целта система включва 5 радарни сензора, 5 камери, 12 ултразвукови сензора и лазерен скенер в решетката на радиатора.

Списъкът на асистентите е доста голям: до 39 помагача, разпределени в три пакета с асистиращи системи. Клиентът може да избира между четири вида окачване: базовото е със стоманени пружини, опционално се предлагат спортно (10 мм по-ниска каросерия), окачване с електронно регулирани амортисьори и въздушно окачване „air suspension“. Серийна на борда е системата за прогресивно управление. Доплащаща се екстра са и „динамичните четири завиващи колела“. Серийното задвижване е двойно.

Свързаността на A7 идва от по-големия брат на модела – А8. Тя включва „MMI touch Response“, заменящ в Sportback класическата система MMI. Състои се от два монитора: горният, основен (10,1 инча) е предвиден за управление на навигацията и мултимедията.  Под големия монитор е по-малкият, 8,6-инчов тъчскрийн, чрез който ще командвате климатичната инсталация, отоплението на седалките и ще въвеждате текст.

При размерите новото A7 почти не се различава от старото: дължината е малко под 5 метра (4969 мм) – с пет милиметра по-малко от предшественика. Междуосието на новия модел е с 15 милиметра по-голямо – 2926 милиметра. Широчината е 1908 милиметра – минимална разлика спрямо предходния модел (1911 милиметра). Същото е и при височината: новото A7 е с 2 мм по-високо от досега – 1422 милиметра.  По отношение на практичността новото А7 блести с по-голям отвор за обемисти товари (1,05 метра) и вместимостта на багажника си – от 535 до 1390 литра. Отзад има две отделни седалки, така че A7 е 2+2-местен – като опция можете да поръчате и задна седалка с три места.

Всички агрегати в новото A7 ще бъдат частично електрифицирани, тъй като Audi ще комбинира двигателите серийно със система за мек хибрид (MHEV). При V6-вариантите тази система е с 48-волтова основна бордова мрежа. За пазарния старт Audi ще предлага A7 с разполагащия с 340 к.с. 3-литров V6-TFSI като A7 55 TFSI.  С максимален въртящ момент от 500 Нм Sportback ускорява за 5,3 секунди от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Трансмисията е 7-степенна автоматична „S tronic“ с два съединителя. Серийно A7 разполага с двойно задвижване  „quattro“.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин