AUTO BILD България / Тествахме новото Audi A7!

Тествахме новото Audi A7!

Наскоро Audi представи новото поколение на А7. Ние вече успяхме да го покараме!


8
февр.
2018

По принцип А7 използва същата техника като новото А8, но със значително по-спортна настройка – или поне в моментите, когато шофьорът го иска. В комфортен режим разбираш единствено по стрелката на оборотомера, че 6-цилиндровият бензинов мотор (340 к.с.) изобщо работи. Шумовете отвън, както и от двигател, са просто скрити. Окачването направо „смила“ неравностите (или поне по-малките), а трансмисията с два съединителя комбинира бързото време за превключване на DSG с комфорта на автоматик с хидротрансформатор. А, да – Audi „хибридизира“ 55 TFSI, почти забравихме. Което може да се счита за комплимент – тъй като водачът изобщо не забелязва, че кара кола с два типа задвижване. 48-волтовата бордна мрежа сякаш остава в сянка, но и намалява разхода. Audi обещава 6,8 л на 100 км, но при нашето тестово шофиране бордовият компютър отчете около 8 л. А7 обаче може да покаже и другото си лице. В спортен режим „дебеличкото“ Coupe „мутира“ в спортен автомобил с брилянтна управляемост. Голямото Audi се справя без проблем и с по острите завои благодарение на четирите си завиващи колела.

При новото A7 можете да избирате между 15 цвята на каросерията, пакета S-Line (различна решетка и спортно оформени прагове). Фаровете се предлагат в три версии. Две от тях са с по 12 светлинни единици – топверсията разполага с HD Matrix LED-светлини („лазерни светлини“). Във вътрешното пространство A7 блести с масажни седалки отпред. Прибавяме и осветление на интериора, както и парфюмиране, както и йонизиране в пакета „Air Quality“. Стандартно A7 е с „MMI Radio“, можете да си купите също и системите „MMI Navigation“ и „MMI Navigation plus“. Високоговорителите са Bang & Olufsen с така наречената  „Advanced Sound System“ с 3D-звук за пасажерите на задната седалка. Познатият ни от A8 бутон AI позволява на A7 да паркира само и да маневрира самостоятелно в гаража – тези функции ще се предлагат от 2018 г. Необходимата за целта система включва 5 радарни сензора, 5 камери, 12 ултразвукови сензора и лазерен скенер в решетката на радиатора.

Списъкът на асистентите е доста голям: до 39 помагача, разпределени в три пакета с асистиращи системи. Клиентът може да избира между четири вида окачване: базовото е със стоманени пружини, опционално се предлагат спортно (10 мм по-ниска каросерия), окачване с електронно регулирани амортисьори и въздушно окачване „air suspension“. Серийна на борда е системата за прогресивно управление. Доплащаща се екстра са и „динамичните четири завиващи колела“. Серийното задвижване е двойно.

Свързаността на A7 идва от по-големия брат на модела – А8. Тя включва „MMI touch Response“, заменящ в Sportback класическата система MMI. Състои се от два монитора: горният, основен (10,1 инча) е предвиден за управление на навигацията и мултимедията.  Под големия монитор е по-малкият, 8,6-инчов тъчскрийн, чрез който ще командвате климатичната инсталация, отоплението на седалките и ще въвеждате текст.

При размерите новото A7 почти не се различава от старото: дължината е малко под 5 метра (4969 мм) – с пет милиметра по-малко от предшественика. Междуосието на новия модел е с 15 милиметра по-голямо – 2926 милиметра. Широчината е 1908 милиметра – минимална разлика спрямо предходния модел (1911 милиметра). Същото е и при височината: новото A7 е с 2 мм по-високо от досега – 1422 милиметра.  По отношение на практичността новото А7 блести с по-голям отвор за обемисти товари (1,05 метра) и вместимостта на багажника си – от 535 до 1390 литра. Отзад има две отделни седалки, така че A7 е 2+2-местен – като опция можете да поръчате и задна седалка с три места.

Всички агрегати в новото A7 ще бъдат частично електрифицирани, тъй като Audi ще комбинира двигателите серийно със система за мек хибрид (MHEV). При V6-вариантите тази система е с 48-волтова основна бордова мрежа. За пазарния старт Audi ще предлага A7 с разполагащия с 340 к.с. 3-литров V6-TFSI като A7 55 TFSI.  С максимален въртящ момент от 500 Нм Sportback ускорява за 5,3 секунди от 0 до 100 км/ч, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Трансмисията е 7-степенна автоматична „S tronic“ с два съединителя. Серийно A7 разполага с двойно задвижване  „quattro“.

Още по темата

Card image cap
Peugeot 208 в сравнение с 205

1
сеп.
2017

В Peugeot 208 живее духът на старото 205. То бе спасителят на марката и любимец на Европа. Съвсем немалки изисквания.

Card image cap
100 000 км със Citroen C4 Cactus: надежден ли е странникът?

14
мар.
2018

Този „французин“ иска да е различен. Прост, редуциран и изгоден – но как ще се представи във всекидневието? Дали и качеството няма да е по-различно?

Card image cap
Голямото сравнение: нужно ли ни е 4х4?

12
юли
2017

SUV-овете са най-предпочитаните автомобили – нужно ли им е обаче двойно задвижване? Тествахме и измерихме дали предното задвижване стига, за да се возите безпроблемно

Card image cap

В последния брой:

Архив >