Тествахме новото Audi A1


20
февр.
2019

НА A1 НЕ МУ Е НИКАК ЛЕСНО. Замислено през 2010 г. като отговор на Mini, то си остава в сянката на успешния лайфстайл модел на BMW. През тази година до месец октомври в Германия бяха продадени 16 000 нови екземпляра на A1, докато Mini-тата бяха 41 000. И сякаш проблемите не са достатъчни сами по себе си, та и в концерна има сериозна конкуренция: Seat Ibiza, Škoda Fabia или VW Polo – всички те са интересни, по-изгодни и добри автомобили. При това със същата техника от концерна. Сега обаче Audi отвръща на удара. Второто поколение на модела е базирано на модулната платформа за модели с напречно разположен двигател MQB A0, като досега се използваше старата платформа PQ 25.

А новото A1 ще се предлага само във версия с пет врати. Според хората от Audi това не е проблем, тъй като 80 процента от продажбите са в тази версия. Досега автомобилът се произвеждаше в Брюксел, а от сега вече ще се прави от Seat в Марторел, до Барселона. Изцяло нов е дизайнът. Audi с удоволствие прави препратка към първото quattro – отпред под капака личат три отвора. Радиаторната решетка е разположена по-ниско в сравнение с досега, калниците са силно издадени, а широката задна колона и линията на покрива наподобяват на новото Q2, като целият автомобил изглежда по-ръбест от предшественика си. Харесва ни.

Отчетливи ръбове в дизайна на кокпита, от базовото ниво с дигитални уреди. Навигационна система MMI plus с 10,1-инчов дисплей

A1 е пораснал с 5,6 сантиметра до дължина от 4,03 метра. Увеличено е обаче преди всичко междуосието, или по-конкретно с 9,4 сантиметра, до 2,56 метра. Въпреки това този факт не се отразява благоприятно на предлаганото място. Отпред е достатъчно просторно, докато отзад е по-скоро тясно. Възрастните трябва да се сгънат и да наведат глава – да не забравяме, че все пак говорим за малък автомобил. С впечатляващ багажник, чиято вместимост е пораснала с 65 литра до 335, а ако сгънете задните седалки, ще поберете 1090 литра. От Audi са продължили последователно новата дизайнерска линия и на борда на автомобила – с много ръбове и ръбести елементи. Изглежда доста прилично. От базовото ниво на оборудване има дигитални уреди и 10,25-инчов дисплей, а системата Virtual Cockpit струва 300 лв. Навигационната система MMI Navi Plus с 10,1-инчов тъчскрийн струва 4000 лв. Голяма тема е индивидуализирането, всички екстериорни и интериорни възможности вече могат да се комбинират свободно.

Внушителна задница. Големи светлини, които също както и фаровете са с графика със стрелки

Предлагат се десет цвята на каросерията и две цветови комбинации за покрива. От Audi споменават един милион възможности – ние нямаме намерение да ги броим. Доста по-предвидими са моторизациите. Към пазарния старт ще можете да поръчате 1-литров 3-цилиндров мотор със 116 к.с. (30 TFSI), а след това и 1,5-литровия 4-цилиндров със 150 к.с. (35 TFSI), и 2-литровия с 200 к.с. (40 TFSI). На по-късен етап към тях ще се присъедини и 1-литров с 95 к.с. (25 TFSI). За момента от Audi обявяват само две цени за Германия: 40 000 лв. за 25 TFSI и 42 000 лв. за 30 TFSI. Именно него тествахме. 3-цилиндровият агрегат е симпатичен „мъник“, пъргав и бързо ускоряващ. Звучи дрезгаво и постоянно напомня за себе си, макар и A1 да разполага с много добра шумоизолация.

Мястото и позицията на седене отпред са приятни, но…

Двигателят ускорява A1 доста жизнено, но все пак малко не му достига въздух при изкачване в планината или по дълги етапи на магистрала. От Audi са направили стегната настройка на окачването на новото A1, което му помага да взема доста пъргаво завоите. Напречните фуги и подобните неравности обаче се предават доста рустикално към пасажерите. Е, все пак и джантите на тестовия автомобил бяха 18-цолови. Бъдещото сравнение с Polo и Mini определено ще е вълнуващо – както казахме, на A1 никога не му е било лесно.

…високият 1,93 метра редактор седи неудобно на задната седалка

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 3 цилиндъра, турбо, отпред напречно Работен обем
999 см3 Мощност 85 кВт (116 к.с.) при 5000 об/мин Макс. въртящ момент 200 Нм при 2000 об/мин Задвижване предно/ 6-степ. трансмисия Д/Ш/В 4029/1740/1409 мм Тегло (празен) 1165 кг
Багажник 335–1090 л 0–100 км/ч 9,5 сек Макс. скорост 203 км/ч
Разход 5,3 л/100 км Емисии CO2 120 г/км Цена за Германия 42 000 лв.

ИЗВОД

Новото A1 е голяма стъпка напред в сравнение с предшественика си. С фин дизайн, пъргаво пътно поведение и голям брой възможности по отношение на оборудването. Малко странно е, че за пазарния старт има само две цени на
модела.

Още по темата

Card image cap
F-Type 400 Sport: Jaguar ги закръгли на 400

3
авг.
2017

20 к.с. повече за Coupé и Cabrio: този Jag ще се предлага точно една година

Card image cap
Да живееш уютно на колела

20
апр.
2016

Вановете са автомобили от миналото – глупости. Новият Ford Galaxy и старият майстор VW Sharan доказват, че моделите са живи и значително по-добри

Card image cap
Сравнение на три миниавтомобила: Бунтът на джуджетата

23
авг.
2016

Помощ, улиците ни са задръстени! Какво помага в този случай? Слезте от внушителните SUV-ове и се качете на интелигентните мъници

Card image cap

В последния брой:

Архив >