Тествахме новия „SUV“ на Jazz


23
юни
2020

Honda Jazz се предлага само с хибридно задвижване и безстепенна CVT-трансмисия. Това превръща и варианта Crosstar в скъпо удоволствие. Тествахме го

Бихме могли да поспорим, дали няколко предпазни кори и офроуд украси превръщат един малък автомобил в истинска алтернатива. Все пак и не можем да отречем, че тези модели имат известен успех. Клиентите, които си падат по офроуд външност, могат да се откажат от двойното задвижване и не се нуждаят от пълноценен SUV, са целта на Honda: с Crosstar-варианта на новия Jazz, който се предлага само с хибридно задвижване.

Дългият 4,09 метра „SUV“ е задвижван от -цилиндров атмосферен двигател и два електромотора, които предоставят на разположение 109 к.с. и 253 Нм. До темпо 40 до 50 км/ч Jazz Crosstar се движи почти изцяло на електричество. Двигателят с вътрешно горене задвижва втория електромотор, която играе ролята на генератор за задвижващия мотор. Единствено ако ускорявате мощно и се движите с повече от 100 км/ч, ще усетите по-директна тяга. Електромоторите са свързани с предната ос и ускоряват подобаващо „азиатеца“: за 9,9 секунди достигате темпо 100, а максималната скорост е 173 км/ч.

Хибридното задвижване е икономично

Honda обещава благодарение на перфектната настройка между двигател с вътрешно горене, електромотори и батерия разход на гориво от 4,8 л/100 км. Ако е така в действителност, ще успеете да изминете 800 километра – това е на нивото на икономичен дизелов агрегат. Настройката на окачването е особено комфортна. В бързите завои няма как да не забележите по-високия център на тежестта заради по-големия клиренс на автомобила, както и малките колела на Jazz Crosstar. Управлението е директно и ни се понрави – за разлика от безстепенната CVT-трансмисия, която вдига доста голям шум, когато натиснете педала на газта.

В ежедневието Jazz е практичен спътник

Отпред и отзад пасажерите се радват на достатъчно място. Практични са седалките на втория ред, които не само се сгъват изцяло, но и разполагат с повдигащи се повърхности за седене. Така отзад можете да натоварите безпроблемно обемисти предмети. Вместимостта на багажника е от 298 до 1199 литра. Анимираните уреди на седеминчовия дисплей изглеждат малко претрупани. Централният монитор е с диагонал 9 инча. Crosstar се предлага изключитено в топнивото на оборудване Executive, а цената му за Германия е 26 250 евро.

Покупната цена включва освен бодикит с рустикални брони, елементи на дизайна и дъги за покрива, доста добро оборудване за сигурност, което включва система за предупреждение при напускане на пътното платно, система за адаптивно регулиране на скоростта, авариент спирачен асистент, десет въздушни възглавници, LED- фарове. За комфорта се грижат също климатроник, камера за заден ход, аудиосистема, алуминиеви джанти, 9-инчов дисплей и парктроник-система.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >