Тествахме новия Opel Grandland на ток (ВИДЕО)

2310
2024

Леле, това е много яко! Светкавицата Opel Blitz върху електромобил. При това с подсветка. Убеден съм, че от Mercedes биха завиждали на подобно предимство. Не е напълно разрешено от властите, но от Opel са намерили начин и казват, че когато е светло е изключено, а като се стъмни – светва отново. Но това не е толкова важно, а е много ефектно. Същественото е, че тази машина е закачена за Opel Grandland, както знаем, това е топ-моделът на Opel, а пък сега пораснал до дължина от 4,65 м, с различна форма, веднага привлича погледа, намирам го за атрактивен, харесва ми определено, а електрическата версия, смятаме днес да ви я представим малко по-подробно. От самото начало да уточня, че Grandland няма да си остане изцяло електрически модел, защото към него Opel ще произвежда 48-волтов хибриден модел с 1,2-литров 3-цилиндров агрегат и 136 к.с. Това е базовият модел. На по-късен етап ще се появи също Plug-in хибрид, с 1,6-литров бензинов мотор със 150 к.с. и системна мощност 195 к.с. А и при електрическите модели има варианти, с два мотора и задвижване на четирите колела. Днес ще се концентрираме върху по-малката батерия, все пак с 525 км пробег, поне така ни обещават, така че сега ще тестваме базовата електрическа версия.

Приложение ЕКО

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.

Свали приложението EKO Smile!

Настроил съм предната седалка за моя ръст, това са 1,84 м, така че не е особено избутана напред, и това, което е чудесно, е, че имам достатъчно място. ОК, имаме малко по-дълго междуосие, така че се качвам супер лесно. Праговете са относително плоски, няма среден тунел, мога веднага да се отпусна, седя комфортно, седалките според мен са с удачен контур, може би, седалищната част можеше да е малко по-дълга, но няма напрежение, лесното качване и слизане също са предимство. Освен това, отзад имаме подгряване на седалките, места за прибиране на телефона, типичната за Opel функционалност, при това е супер изпълнено…

Да видим сега, какво се случва в багажника на този Opel. Ширината е над един метър, това за мен си е супер, защото набързо можеш да си мушнеш вътре велосипеда. До 1646 литра обем на багажника, което си е доста сериозно. Това, което не намирам за много елегантно, е пресягането, когато например трябва да освободя седалките, които серийно са съставени от три части, за да може максимално да се разшири багажното отделение. Като върна назад, всичко става много леко, логично организирано с бутони, които се откриват лесно, но пък понякога коланът се защипва. Това са неща, които все пак не са решени супермодерно. Но пък за сметка на това имаме хитроумни решения, на първо време звучи странно, защото тук работи пружинен механизъм. В първия момент се зачудих, какво ли дрънка тук, но той държи пода много стабилно, мога да го застопоря тук горе, така че да получа допълнително място за багаж. Така че всичко тук по отношение на прибирането на вещи е изпълнено доста добре. Можеш оптимално да използваш автомобила.

Освен това колата по-принцип е тиха. Нямам преди вид единствено, че моторът не се чува. Звукът от гумите е доста отдалечен, тук няма скърцане, шумолене. Този автомобил е оборудван със специални амортисьори. Те не са съвсем нови, но разбира се за Grandland като ново моделно семейство са нови. Ще рече, че имаме прекъсната циркулация на маслото, едно фино потегляне, леки кантове по пътната настилка колата поглъща безпроблемно, а в същото време това е напълно отделено от надлъжните вълни като вибрации, в комбинация за мен се получава страхотен комфорт. Както казах, тихо и едновременно с това аристократично, наситено усещане при шофиране, това определено много ми харесва, като в същото врече колата съвсем не е размита. Кормилното управление се усеща много приятно, центърът е отлично оразмерен, връщането в позиция е прецизно и надеждно, това за пореден път като инженеринг е отлично изпълнено от Opel. Като пакет намирам автомобила за истински завършен.

Още сега ми доставя удоволствие, без все още да съм давал максимална газ по аутобана… Нека сега ускорим повечко. Добре, сега това не е точно характерният ефект като при Tesla, 213 к.с. максимално, мисля че в екорежима мога да ангажирам 150, а в стандартния режим 160 к.с. Не звучи много, но аз го намирам за относително интелигентно, а именно да се получи шпагатът между пробег, капацитет на батерията, цялата тема, свързана със зареждането. На мен всичко това не ми пречи, защото добре го познавам от шофирането на електромобил. Веднъж го демонстрираш на комшията и казваш – гледай сега само как ускорява! И след това никога не го правиш повече, защото обикновено просто се рееш по пътя, а това този автомобил го владее чудесно. Дори и с тези само 213 к.с. на хартия.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин