AUTO BILD България / Тествахме новия Megane RS

Тествахме новия Megane RS


31
ян.
2018

Renault не се шегува! Третата генерация на Megane RS изглежда наистина агресивно. Предницата получава големи въздухозаборници, както и познатите от по-малкия „брат“ Clio RS дневни светлини с дизайн на кариран флаг. Голямо впечатление правят раздутите калници и могъщият дифузьор с големи канали за отвеждане на въздуха. Renault дава на RS-ката трапецовиден ауспухов накрайник, разположен в центъра на задната част. Изцяло нов е цветът Tonic Orange.

В интериора серийните спортни седалки с червено лого RS и шевове в същия цвят са индивидуализирани. Спортният волан, облечен в алкантара, има маркер на 12 часа. В техническо отношение спортният модел има с какво да събуди интереса ни. Серийно колата получава системата 4Control, зад която се крият завиващи задни колела. За разлика от Clio RS, при Megane RS клиентите могат да избират между класическа 6-степенна ръчна трансмисия и автоматична скоростна кутия с два съединителя, също с 6 предавки. Който търси по-приятната за окото модификация с три врати, ще остане разочарован – подобно на Clio RS, и Megane RS ще бъде предлаган само с пет.

При моторизацията ни очаква изненада: 2-литровият турбоагрегат от актуалния RS е изпратен в пенсия, тъй като не успява да се справи с по-високите изисквания за вредните емисии. На негово място идва 1,8-литров двигател със свръхпълнене, генериращ 280 к.с. и 390 Нм. Към момента от „реджията“ не разкриват данни за динамичните постижения, но обещават към края на 2018 г. да пуснат версия Trophy с 300 к.с. Стандартната модификация ще бъде оборудвана със специална RS-телеметрия и пет режима на шофиране – Comfort, Normal, Sport, Race и Perso.

Базовата версия има няколко съществени промени. Новият турбодвигател работи по-нежно и се „развърта“ по-бързо от 2-литровия си предшественик, който се характеризираше с добра тяга предимно в средния оборотен диапазон. Новата EDC-трансмисия с два съединителя превключва бързо. Щяхме да се радваме на по-големи „пера“ за превключване от волана – тъй като са малко неудобни. Предпочитаната „зона за действие“ на RS са междуградските пътища с много завои, по които четирите завиващи колела демонстрират своите предимства. RS се движи пъргаво, но връзката между волана и предната ос е по-синтетична, отколкото при предишното поколение на модела. RS следва безпогрешно зададената от водача траектория. Със сухо ръмжене, подчертано от припукването на предавките, моторът достига максималните си 6000 об/мин. Базовото окачване на RS предлага добър компромис от спортна твърдост и комфорт за движение по лоши пътища, а страничното наклоняване се поддържа в нормални граници от по-големите стабилизатори.

 

Още по темата

Card image cap
Първи впечатления: Skoda Octavia Facelift

8
февр.
2017

Skoda направи фейслифт на Octavia - седанът и комбито получиха нова предница и модернизирана инфотейнмънт система

Card image cap
Сравнителен тест на новия Opel Mokka X със Suzuki Vitara и Škoda Yeti

25
дек.
2016

С Mokka Opel се сдоби с хит, който завладя сърцата на почитателите. Притежава ли освежената Mokka X същия аромат на победител?

Card image cap
i30 срещу Focus и Megane: битката на комбитата

18
окт.
2017

Hyundai все повече набира скорост. След старта на компактния автомобил i30 сега гамата на модела се разширява и на пазара се появява чисто новото комби

Card image cap
Три концепции на задвижването при BMW: Колко добри са алтернативите на дизелите всъщност?

2
сеп.
2016

BMW Серия 3 и Серия 2 Active Tourer се предлагат с дизелови, бензинови мотори и като Plug-in хибриди. Ние ще ви кажем кое задвижване е най-подходящо за всеки модел – и защо дизеловият двигател все още не трябва да бъде отписван

Card image cap

В последния брой:

Архив >