2018
Renault не се шегува! Третата генерация на Megane RS изглежда наистина агресивно. Предницата получава големи въздухозаборници, както и познатите от по-малкия „брат“ Clio RS дневни светлини с дизайн на кариран флаг. Голямо впечатление правят раздутите калници и могъщият дифузьор с големи канали за отвеждане на въздуха. Renault дава на RS-ката трапецовиден ауспухов накрайник, разположен в центъра на задната част. Изцяло нов е цветът Tonic Orange.
В интериора серийните спортни седалки с червено лого RS и шевове в същия цвят са индивидуализирани. Спортният волан, облечен в алкантара, има маркер на 12 часа. В техническо отношение спортният модел има с какво да събуди интереса ни. Серийно колата получава системата 4Control, зад която се крият завиващи задни колела. За разлика от Clio RS, при Megane RS клиентите могат да избират между класическа 6-степенна ръчна трансмисия и автоматична скоростна кутия с два съединителя, също с 6 предавки. Който търси по-приятната за окото модификация с три врати, ще остане разочарован – подобно на Clio RS, и Megane RS ще бъде предлаган само с пет.
При моторизацията ни очаква изненада: 2-литровият турбоагрегат от актуалния RS е изпратен в пенсия, тъй като не успява да се справи с по-високите изисквания за вредните емисии. На негово място идва 1,8-литров двигател със свръхпълнене, генериращ 280 к.с. и 390 Нм. Към момента от „реджията“ не разкриват данни за динамичните постижения, но обещават към края на 2018 г. да пуснат версия Trophy с 300 к.с. Стандартната модификация ще бъде оборудвана със специална RS-телеметрия и пет режима на шофиране – Comfort, Normal, Sport, Race и Perso.