2017
Първото ни впечатление: действително от Jaguar са осигурили доста място върху компактната платформа. Отпред пространството така или иначе е добро, но дори на задната седалка спокойно могат да се седят двама високи пасажери. Качването е по-високо в сравнение с компактен модел, както и по-ниско в сравнение с конвенционален SUV. Единствено при версиите с панорамен покрив мястото за главите е по-малко. Багажникът побира впечатляващите 557 литра, а при сгънати задни седалки дори 1200 литра. Похвала заслужава обаче не само предлаганото място. Изглежда от Jaguar са си взели поуки от критиката за XE и XF – сега пластмасите в интериора са висококачествени. Ориентираният към водача кокпит напомня на спортната кола F-Type – и е напълно свързан. Оборудването включва 10-инчов монитор, а срещу доплащане дори и 12,3-инчов. E-Pace винаги е онлайн и предлага LTE-Hotspot за до осем устройства.
За първия ни тест разполагахме с дизелов мотор със 180 к.с. Той звучи яко и си партнира чудесно с 9-степенната автоматична трансмисия на ZF, като ускорява подчертано пъргаво E-Pace. Jaguar обещава за спринта до 100 км/ч 9,3 секунди и максимална скорост от 205 км/ч. E-Pace притежава изненадващо стегната настройка на окачването и вози по-скоро твърдо – според нас това е ненужно. Иначе се управлява бързо и пъргаво, а управлението му е много директно. С теглото си от 1,9 тона не тежи малко и понякога това се усеща.
По отношение на асистиращите системи за водача E-Pace е с отлично серийно оборудване: автономен асистент за аварийно спиране, система за разпознаване на пешеходци, асистент за запазване на пътната лента, за разпознаване на пътни знаци, адаптивен круиз-контрол, система за разпознаване на умора у водача и въздушна възглавница за пешеходци. Освен това имате и асистент за паркиране и камера за заден ход. Дългият 4,4 метра SUV има четири режима за управление, които променят характеристиките на управлението, двигателя, окачването (срещу доплащане с адаптивни амортисьори) и автоматичната трансмисия. Опционално Jaguar предлага и асистент за мъртвата точка, система за потегляне по хлъзгава повърхност и за предупреждение от напречно движещи се автомобили.