Тест » Тествахме новия Honda Civic с хибридно задвижване

Тествахме новия Honda Civic с хибридно задвижване

2806
2022

Honda Civic номер 11 изглежда елегантно – и ще се предлага само като хибрид. AUTO BILD тества „японеца”!

Пазарен старт и цена: от 64 000 лв. (за Германия)

Honda Civic е старо куче сред компактните модели: първото поколение е представено преди цели 50 години. Сега Honda разкри единадесетото поколение на модела – вместо спортна, сега линията му е по-скоро елегантна.

Освен това Honda къса с една традиция: за първи път няма да има VTEC двигател, а автомобилът ще бъде с хибридно задвижване. Новият Civic ще бъде в шоурумите през есента на 2022 г. Цените на модела в Германия започват от около 64 000 лв.

Дизайн: по-малко заоблени части и по-благороден Civic

Докато предишното поколение на Civic бе със спортна външност, новият модел залага на елегантност. Макар и да няма толкова заоблени елементи, моделът все пак изразява спортни амбиции.

Новите фарове карат муцуната да изглежда по-решителна. Те обхващат малка радиаторна решетка. Задницата няма спойлер на покрива и на задния капак, като прилича повече на такава на Coupe.

Формата на задните светлини на новия Civic е класическа, макар и със запазен С-образен подпис.

Третата спирачна светлина е между задните светлини. Задната броня е с една идея по-семпла, макар и със спортен заден дифузьор.

Размери: дължината и междуосието са пораснали

Новият Civic е по-дълъг с 31 милиметра, а междуосието му е пораснало с 35 милиметра спрямо предшественика. Сега автомобилът е по-нисък с 20 милиметра, като широчината остава непроменена.

Управлението на кокпита е лесно, а големите бутони на волана се натискат удобно и по време на движение. Дигиталният скоростомер е запазен, като сега размерът му е увеличен на10,25 инча.

Мощността се разгръща линейно, а предишното виене при извикване на по-голяма мощност е минало. Управлението е стегнато и екзактно, а комфортът на возене – доста добър. Шумоизолацията също е добра.

Приятен всестранен талант, който харчеше около 5 л/100 км по време на теста.

Не ни хареса начина на избор на предавките на автоматичната трансмисия на новия Civic – с бутони. Тези бутони са твърде големи и изглеждат рустикално.

Спортно-ниската позиция на седене отпред е запазена от Honda. Задната седалка е разположена по-високо, но там заради скосената линия на покрива ще ви е тясно, ако сте с ръст над 1,8 метра. Багажникът побира 410 литра, а със сгънати задни седалки – 1220 литра.

Новото поколение е с хибридно задвижване вместо с VTEC двигател

Сега феновете на Civic трябва да са силни: новото поколение няма да се предлага с VTEC-мотори. Вместо това Honda ще оборудва компактния си модел с хибридно задвижване – като в Jazz и в HR-V.

Системата се състои от два електромотора и бензинов двигател, като в случая със Civic се касае за 2-литров двигател по цикъла на Аткинсън със 143 к.с.

Хибридното задвижване на Honda функционира така: при бавно движение автомобилът е задвижван от един електромотор със 135 кВт. (184 к.с.) и 315 Нм. Ако автомобилът стане по-бърз, се включва и бензиновият двигател и заедно с другата електрическа машина осигурява ток за електромотора.

При висока скорост за задвижването отговаря само двигателят с вътрешно горене. Максималната скорост на автомобила е 180 км/ч.

Civic Type R може би ще бъде последният модел само с ДВГ

VTEC-моторите обаче не са съвсем отписани от Hondа: от единадесетото поколение на модела ще има и вариант Type R, който ще запази 2-литровия мотор на предшественика, като вероятно ще бъде последният модел на Honda само с двигател с вътрешно горене.  Скоростната кутия ще бъде механична.

ИЗВОД

Катарина Бернд

Харесвам повече предницата, отколкото задницата на новия Civic: там ми липсва спойлерът. А с преминаването към хибридното задвижване приключва VTEC-ерата. Затова пък вероятно отново ще има Type R. ако той не ви е необходим, с новото поколение ще получите абсолютно успешен, модерн и значително по-елегантен Civic от досега.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ