Тествахме новия Corvette с централно разположен мотор


25
февр.
2020

Дълго време почитателите на динамичното шофиране и Corvette мечтаеха за това – и ето, вече се сбъдна: осмото поколение на Vette залага на концепция с централно разположен двигател. 6,2-литровият „осмак“ е класически атмосферен агрегат, но има модерна система за променливо газоразпределение. С пакет Z51 при всички европейски версии машината изпраща към задвижващия тракт 495 к.с. и 637 Нм.

Асфалтът продължава да пари при ускорение

Дори без принудително пълнене моторът демонстрира зверски мощна тяга: със стандартния за САЩ спринт 0-60 мили в час (96 км/ч) най-новият „Vette” се справя за 2,9 сек и спира да ускорява чак при 312 км/ч. Ние измерихме ускорението при условия, далеч от идеалните, с помощта на Launch control и бордовия компютър – то беше 3,1 сек. Целият звуков спектакъл е невероятен – благодарение на Performance-генерацията. За първи път мощността бива предавана посредством 8-степенна скоростна кутия с два съединителя, която върши работата си почти незабележимо и позволява ръчни смени на предавките с помощта на „перата“ зад волана. Седалките предлагат достатъчно добра странична опора, а скосеният отгоре и отдолу волан „ляга“ добре в ръцете.

Добра настройка на окачването

Дори когато „настъпите“ здраво тежащия 1642 кг 2-местен модел, ще трябва да поизчакате, за да изкарате задницата от равновесие. В интерес на истината, кормилното управление не дава онази добра „аналогова“ обратна връзка, на която ще се наслаждавате при Porsche, но в спортните режими воланът прави впечатление на по-стегнат. Адаптивните амортисьори Magnetic Ride позволяват на окачването да прави „шпагата“ между комфортно поведение в режимите „Weather“ и „Tour“ и спортно (при „Sport“ и „Track“). Към тях разполагате и с още два режима, подлежащи на свободна конфигурация. За отрицателното ускорение се грижат мощно „захапващи“ спирачки с 4-бутални апарати, които обаче можеха да разполагат с по-добро дозиране. При нашите динамични тестови шофирания Corvette се задоволяваше с около 13,4 л на 100 км.

Доброто пътно поведение е свързано в голяма степен и с по-устойчивата на усукване с 10 процента каросерия – но и да не забравяме, че Corvette C8 Stingray тежи с 65 кг повече от С7. Това се дължи преди всичко на усилващите елементи, които са необходими за наличието на сваляем покрив.

В интериора правят впечатление широката централна конзола (за по-добра стабилност) и на високата лайстна с копчета, която разделя водача от пасажера отпред. Като цяло, кокпитът изглежда претоварен – както и показанията на дигиталното табло, представени върху 12-инчовия дисплей. Допълнително шофьорът може да разчита на Head-up дисплей за оборотите и скоростта. На 8-инчовия тъчскрийн на инфоразвлекателната система може да бъде представяно съдържание от смартфона благодарение на Apple Carplay или Android Auto. Камерата за заден ход, която дава картина към огледалото за обратно виждане, е ценен помощник преди всичко в града. В списъка с асистенти влизат предупреждение за мъртвата зона и за напречен трафик при излизане от паркомясто.

Материали като кожа и алуминий се грижат да се чувствате добре в кокпита на Corvette C8. Цената също е изгодна за подобен спортист – около 111 000 лева. Но ако добавите Performance-генерация, пакета Z51 и някоя друга дреболия, бързо ще прехвърлите 130 000.

Технически данни на Chevrolet Corvette C8 Stingray • Двигател: 8-цил., централно разположен • Работен обем 6162 cм³ • Макс. мощност: 495 к.с. (365 кВт) при 6450 об/мин • Макс. въртящ момент: 637 Нм при 5150 об/мин • Задвижване: задно, 8-степ. трансмисия с два съединителя • 0–100 км/ч: 3,1 сек • Макс. скорост: 312 км/ч • Д/Ш/В: 4,63/1,93/1,23 м • Тегло: 1642 кг • Разход (EU-mix): 13,4 л/100 км • Емисии CO2: 319 г/км • Цена: около 130 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >