Тествахме новия Alpine!

Какъв празник само! Renault връща Alpine. Със задно задвижване, средно разположен двигател и лека конструкция. Тествахме го

1603
2018

RENAULT ПРАЗНУВА: възраждането на спортната марка Alpine. С театрален гърмеж от ауспуха, с вдигащи пушилка гуми Michelin и с най-красивия син цвят на републиката. Първият Alpine от 60-те години беше революционен – с пластмасова каросерия, як 4-цилиндров, средно разположен двигател и минималистичен кокпит за малки на ръст мазохисти. Тежащото 800 кг Coupé бе прекалено тежко за летене и прекалено нервно за завързване на приятелства. Времената обаче се променят, а с тях и играчките. С това достигаме до новия Alpine A110, който ще се озове при дилърите, когато във френския Дип започнат да правят не само сини, бели и сребристи, а и добри автомобили. Заинтересованите ще имат време да спестят 115-те хиляди лева, които ще им осигурят място във версията Première Édition. Не е задължително веднага да харесате дизайна в ретро стил, но определено ще го направите по отношение на динамичните характеристики. Откъде да започнем? Най-добре от ниското тегло от само 1178 кг – с водача, пълния 45-литров резервоар и седем килограма багаж в едно от двете багажничета с вместимост 100 литра. Сега каросерията вече не е направена от пластмаса, а също както и структурата на каросерията и шасито – от алуминий. Спирачните апарати са Brembo, а джантите – 18-цолови, алуминиеви. 1,8-литровият 4-цилиндров мотор и 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя са разположени един до друг в широкия 1,8 метра автомобил.

На външен вид Alpine A110 се придържа към историческия образец от 1962 г., за щастие не и по отношение на предлаганото място. Въпреки ръста си от 2,04 метра нашият автор седеше съвсем удобно в автомобила

 

Диаметърът на завой на модела е 11,7 метра – прекалено голям. Докато първият A110 бе спартански, в новия модел има достатъчно място. Удобно зад мултифункционалния волан могат да седят дори двуметрови водачи. Преди старта те трябва да направят три неща. Първо: да седнат, да сложат предпазния си колан и да стартират мотора с десния си показалец. После: посредством бутоните на централната конзола да определят посоката на движение. И трето: да изберат един от трите режима на движение с натискане на бутон. Комфортният режим е доста мек, Sport атакува всяка десета от секундата, а Track е съвършен. В зависимост от режима се променя реакцията на волана, двигателя и трансмисията, както и на ESP/ASR. Alpine разполага с 252 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм. Автомобилът е с целенасочено намалено тегло, перфектно настроен в аеродинамичния канал и взема спринта до 100 км/ч само за 4,5 секунди. Картината бива завършена от максималното темпо от 250 км/ч. Тъй като максималният въртящ момент е на разположение от 2000 оборота, можете да се движите с Alpine, без да се налага да превключвате често.

Кокпит с голям монитор и бутони, волан със стартов бутон и лостчета за автоматичната трансмисия

A110 не се предлага с регулиращи се амортисьори, керамични спирачки, Head-up дисплей или модули за електрифициране. Няма и роудстър, нито 19- или 20-цолови джанти. И хубаво, че е така, тъй като тук целта е пътят. Окачването е алергично към къси неравности и фуги на пътя. Затова пък уверено поглъща дългите неравности и дупките и различните настилки по пътя. Механичното сцепление е сензационно, аеродинамичната стабилност – перфектна, което не можем да твърдим за повечето спортни модели със средно разположен двигател. Ключът към напречната динамика се казва режим Track. Той позволява дрифтове, което естествено ни кара да се усмихваме доволно.

Между пилота и багажа е разположен 1,8-литровият турбомотор, ауспухът е в средата на задницата

Alpine A110 Première Édition

Двигател 4 цилиндъра, турбо, средноразположен двигател Работен обем 1798 см3

Мощност 185 кВт (252 к.с.) при 6000 об/мин

Макс. въртящ момент 320 Нм при 2000 об/мин

Задвижване задно/7-степенна, с двоен съединител

Д/Ш/В 4180/1798-1980*/1252 мм

Тегло (празен) 1178 кг

Багажник отпред/отзад 96/100 л 0–100 км/ч 4,5 сек

Макс. скорост 250 км/ч

Разход 6,1 л А95Н/100 км

Емисии CO2 138 г/км

Цена 115 000 лева

ИЗВОД

ДНК-то е подходящо, концепцията – убедителна, а реализацията ни кара да желаем повече. Естествено, ще почакаме да видим дали качеството ще е добро след старта на серийното производство.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин