2016
Наследникът на CC ще се казва Arteon. VW e създал името така: „Art“ идва от настройка за изкуство, а добавката „eon“ се използвала за означение на премиум моделите. В Китай топмоделът на VW се казва Phideon – което идва от Fides, римската богиня на вярата. VW Arteon е позициониран над Passat и след спирането на Phaeton за Европа ще бъде върховият модел на Волфсбург за Стария континент. В предницата на купето с четири врати доминира широка радиаторна решетка, чиито ламели се преливат в предните фарове. Прозорците на вратите без рамки напомнят на Gran Turismo, докато големият заден капак улеснява достъпа до багажника с обем 570 л. VW Arteon ще дебютира на автосалона в Женева (9-19 март).
Сътрудникът на AUTO BILD Георг Кахер успя да се докосне до интериора на новия модел. Отвътре луксозната лимузина създава наистина премиум усещане – с много дърво, висококачествена кожа, хром и мнооооого място. Новото арматурно табло и по-удобните седалки създават приятно усещане – но субективно кокпитът прави впечатление на малко остарял. Аналогивият часовеник, широките дюзи на вентилацията, различните зони за задействане с пръстов отпечатък от блестяща черна пластмаса и графиката на инструментите а ла Golf не съответстват на модел с премиум претенции на новото време.
Arteon прави впечатление на такъв, какъвто е в действителност – Passat с по-добра шумоизолация и прозорци без рамки, с качествена изработка и по-мощни мотори. Всичко това е добре – но е по-скоро висок среден клас, а не наистина висок. Заслужава си да споменем новия 1,5-литров турбобензинов агрегат със 150 к.с., който „тегли” сравнително мощно и работи тихо. Ако гледаме разхода по бордовия компютър, можем да заключим, че или колата е много икономична, или че показанието е дефектно… Това, което липсва на Arteоn, e нещо специално. Вероятно изкушение би могъл да представлява вариантът с 3-литровия VR6, който въпреки добрите си постижения не е одобрен от ръководството. Компактният агрегат с едно турбо и 408 к.с. би пасвал идеално на R-версията – а защо да не иде и при някой „много наточен” Golf или Tiguan?
Подобно на следващото Polo, и Arteon ще използва модуларната платформа MQB. По желание на клиента могат да бъдат поставени адаптивни амортисьори, виртуален кокпит, LED-светлини и различни асистиращи системи. Въздушното окачване, Head-up дисплеят с повече функции и автономното управление обаче остават табу.
Arteon ще има и хибриден вариант със задвижването на Passat GTE – при това версиите с „две сърца” ще бъдат две. По-маломощната е направена с идеята за по-нисък разход и по-голям пробег, по-потентната – с батерия с капацитет 80 кВтч и ДВГ със 190 к.с., комбинира екоприрода с повече „коне”. За тези частично електифицирани варианти клиентите ще трябва да изчакат до 2018-а. Предвиден е и „мек” хибрид със стартер-генератор и електродвигател с 15 к.с. Това ще бъде достатъчно, за да излезе колата на ток от гаража сутрин и (по желание напълно автоматично) – да бъде паркирана. В Германия базовата цена на Arteon ще бъде около 35 000 евро, а продажбите му ще започнат през юли 2017 г.