AUTO BILD България / Тествахме наследника на VW CC

Тествахме наследника на VW CC

Наследникът на купе-версията на Passat – CC, ще се казва Arteon. От VW обещават, че новият модел ще има индивидуален характер и че ще бъде представен в Женева


20
дек.
2016

Наследникът на CC ще се казва Arteon. VW e създал името така: „Art“ идва от настройка за изкуство, а добавката „eon“ се използвала за означение на премиум моделите. В Китай топмоделът на VW се казва Phideon – което идва от Fides, римската богиня на вярата. VW Arteon е позициониран над Passat и след спирането на Phaeton за Европа ще бъде върховият модел на Волфсбург за Стария континент. В предницата на купето с четири врати доминира широка радиаторна решетка, чиито ламели се преливат в предните фарове. Прозорците на вратите без рамки напомнят на Gran Turismo, докато големият заден капак улеснява достъпа до багажника с обем 570 л. VW Arteon ще дебютира на автосалона в Женева (9-19 март).

Сътрудникът на AUTO BILD Георг Кахер успя да се докосне до интериора на новия модел. Отвътре луксозната лимузина създава наистина премиум усещане – с много дърво, висококачествена кожа, хром и мнооооого място. Новото арматурно табло и по-удобните седалки създават приятно усещане – но субективно кокпитът прави впечатление на малко остарял. Аналогивият часовеник, широките дюзи на вентилацията, различните зони за задействане с пръстов отпечатък от блестяща черна пластмаса и графиката на инструментите а ла Golf не съответстват на модел с премиум претенции на новото време.

Arteon прави впечатление на такъв, какъвто е в действителност – Passat с по-добра шумоизолация и прозорци без рамки, с качествена изработка и по-мощни мотори. Всичко това е добре – но е по-скоро висок среден клас, а не наистина висок. Заслужава си да споменем новия 1,5-литров турбобензинов агрегат със 150 к.с., който „тегли” сравнително мощно и работи тихо. Ако гледаме разхода по бордовия компютър, можем да заключим, че или колата е много икономична, или че показанието е дефектно… Това, което липсва на Arteоn, e нещо специално. Вероятно изкушение би могъл да представлява вариантът с 3-литровия VR6, който въпреки добрите си постижения не е одобрен от ръководството. Компактният агрегат с едно турбо и 408 к.с. би пасвал идеално на R-версията – а защо да не иде и при някой „много наточен” Golf или Tiguan?

Volkswagen Arteon: новата премиум лимузина от Волфсбург

Подобно на следващото Polo, и Arteon ще използва модуларната платформа MQB. По желание на клиента могат да бъдат поставени адаптивни амортисьори, виртуален кокпит, LED-светлини и различни асистиращи системи. Въздушното окачване, Head-up дисплеят с повече функции и автономното управление обаче остават табу.

Arteon ще има и хибриден вариант със задвижването на Passat GTE – при това версиите с „две сърца” ще бъдат две. По-маломощната е направена с идеята за по-нисък разход и по-голям пробег, по-потентната – с батерия с капацитет 80 кВтч и ДВГ със 190 к.с., комбинира екоприрода с повече „коне”. За тези частично електифицирани варианти клиентите ще трябва да изчакат до 2018-а. Предвиден е и „мек” хибрид със стартер-генератор и електродвигател с 15 к.с. Това ще бъде достатъчно, за да излезе колата на ток от гаража сутрин и (по желание напълно автоматично) – да бъде паркирана. В Германия базовата цена на Arteon ще бъде около 35 000 евро, а продажбите му ще започнат през юли 2017 г.

Ето го интериора на новия VW CC

Още по темата

Card image cap
Изпробвахме новото Bentley Continental GT

11
мар.
2018

Нищо друго освен най-доброто GT на света – такъв иска да бъде новият Continental. AUTO BILD провери това

Card image cap
Новият VW Tiguan: подобрения във всичко

29
юни
2016

Чисто нов Tiguan. Второто поколение на появилия се през 2007 година SUV е едно сериозно надграждане

Card image cap

В последния брой:

Архив >