Тествахме най-мощната серийна лимузина на Jaguar

3010
2017

Jaguar XJ получи фейслифт, а с него дебютира и топмодификацията XJR575

За моделна година 2018 Jaguar даде на луксозната си лимузина XJ фейслифт и пусна нова топмодификация – или с други думи, XJR „еволюира” в XJR575. Тя отново разчита на 5-литров V8 с компресор, но мощността е увеличена. За някои пазари, сред които и германския, дългата база на XJR575 – заради дължината й от 5,25 м (5,13 – при стандартната) спокойно можете да се „закантите” на входа на някой подземен гараж. Дори и да търсите 4х4, ще останете разочаровани – двойно задвижване и след фейслифта може да бъде поръчано само за XJ с бензинов V6.

XJR575 получава всички промени, на които се радва и останалата част от семейството на XJ: два големи дигитални дисплея, на които се прожектират виртуалното арматурно табло и информация от инфотейнмънт системата, модерна навигационна система, LED-фарове и асистиращи сисстеми. Някои екстри обаче остават запазени само за XJR 575. Той може да бъде решен в един от два шикозни цвята – Velocity Blue и Satin Corris Grey, и получава спортен бодикит (с по-широки прагове, допълнителни въздухозаборници и преден сплитер). От отдела SVO (Special Vehicle Operations) са се погрижили не само за индивидуалната боя, но и за увеличението на мощността, която е вдигната от 550 на 575 к.с., а въртящият момент е станал 700 вместо 680 Нм. Всичко това има реално отражение върху динамичните постижения: от 0 до 100 км/ч машината „спринтира” вече за 4,4 вместо за досегашните 4,6 сек, а максималната скорост е 300 вместо 280 км/ч.

30 000 лв. по-евтин от Mercedes-AMG S 63

AUTO BILD изпробва „ъпгрейда” в Португалия. Почти през цялото време валеше – което, естествено, не беше добре за задното задвижване. В кратките моменти, когато карахме по сух асфалт, обаче колата демонстрира прекрасно поведение. Прецизното кормилно управление позволяваше стриктно следване на зададената от водача траектория, а окачването остава нежно към пасажерите дори и в режим Dynamic. Фамозният V8 е наистина брутален – както техническите данни подсказват, и предлага постоянно излишък от мощност. Тук обаче няма и помен от гръмовния тътен и „торпедното” усещане при идентично моторизирания F-Type SVR – въпреки че заради алуминиевата каросерия добавените килограми са едва 170. Явно при разработката на модела британците са си поставили съвсем други приоритети: XJR575 трябва да бъде достатъчно балансиран за всеки ден, а не прекалено агресивен „спортист” За разлика от AMG S63, XJR575 не се превръща в брутална „бегачка” с натискане на бутон – дори в споменатия Dynamic Mode и с двустепенно регулиране на асистиращите системи колата не се трансформира в болид. С цената си от 287 800 лева (по данни за Германия) върховата модификация е с 3000 лв. по-скъпа от стандартен XJR – но и близо 30 000 лв. по-изгодна от AMG S 63.

Teхнически данни

Jaguar XJR575: 8-цил. бензинов • Работен обем: 5000 куб.см • Макс. мощност: 423 кВт/575 к.с. при 6250-6500 об/мин • макс. въртящ момент: 700 Нм при 3500-4500 об/мин • 0–100 км/ч: 4,4 сек • Макс. скорост: 300 км/ч • Разход комбиниран: 11,1 л/100 км • Цена: от 287 800 лева.

Извод

Въпрeки увеличената мощност XJR остава верен на традиционните добродетели на модела и във версията 575. Jaguar-ът с красота, неподвластна на времевите рамки, е уверен луксозен лайнер с изобилие от мощност и динамичен талант. Неговият чар се крие именно в липсата на стремеж към прекалено „атлетични” постижения.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин