AUTO BILD България / Тествахме най-мощната дизелова Skoda в историята

Тествахме най-мощната дизелова Skoda в историята


11
дек.
2018

Skoda увеличи семейството на RS с първи SUV! На автомобилния салон в Париж бе показан седемместният Kodiaq RS – а AUTO BILD вече успя да го изпробва. Новият топвариант на SUV-а се познава по новите брони, по черните елементи като дъги на покрива, размките на прозорците, страничните огледала и двойната ауспухова тръба. Освен това Kodiaq RS е първият модел на Skoda със серийни 20-цолови джанти.

В предницата от Skoda са оборудвали големия SUV серийно с изцяло LED-фарове. Черната радиаторна решетка носи преработеното RS-лого с червена „V“. Червени са и спирачните апарати. Под капака работи 2-литровият 4-цилиндров битурбо дизелов мотор от VW Tiguan. Неговите данни: 240 к.с. и 500 Нм максимален въртящ момент.

Това е достатъчно да превърне Kodiaq RS в рекордьор! Още преди официалното представяне Skoda Kodiaq RS измина Нордшлайфе на Нюрбургринг за 9:29,84 минути. Какъв по-точно е този рекорд? За седемместни SUV-ове разбира се – с минимални ограничения вече почти всеки модел държи някакъв рекорд.

По отношение на интериора чехите са се постарали сериозно. Добре оформените спортни седалки с интегрирани подглавници и RS-лого са достъпни единствено за топверсията. При избора на тапицерия от Skoda не са избирали между кожа и алкантара – а са използвали и двете. Самата тапицерия е с ромбоидна шарка. Отстрани гладката кожа наподобява карбон и изглежда много шикозно – това също е ексклузивно за RS.

Новите седалки предлагат идеална странична опора, както и богат диапазон от настройки. Кокпитът е изцяло дигитализиран и в спортен режим е с централно разположен оборотомер. Малко необичайно, червената зона започва от 4500 об/мин. Иначе интериорът не крие загадки, изборът на материали и изработката са на топниво, а червените шевове изглеждат убийствено добре. Алкантара по вратите и карбоновите декоративни лайстни трябва да осигурят по-спортен външен вид.

Отиваме на задната седалка, където също както при стандартната модификация има много място, както и 12-волтов извод за електричество и USB-вход. На втория ред също има надписи RS, алкантара и кожа, наподобяваща карбон. Специални емблеми няма да има само на опционалния трети ред седалки.

Но нека видим как се държи SUV-ът с най-мощния сериен дизел в историята на Skoda. 240 „коня“, 500 Нм – това звучи сериозно! На магистралата AUTO BILD настъпи газта – при 220 км/ч оборотите бяха 3500. А нашето впечатление беше, че Kodiaq може и още – въпреки че по официални данни максималната скорост е 221 км/ч. Учудващо е колко много успява да изстиска Skoda от познатия 2-литров 4-цилиндров дизел. Този мотор с два турбокомпресора може да накара кожата ви да настръхне – още от 1750 об/мин, но дори и на магистралата има още големи резерви от мощност.

Даже когато 1,9-тонният колос атакува планински път с много завои, удоволствието не приключва. Серийното прогресивно кормилно управление и регулируемото окачване сякаш правят Kodiaq да изглежда по-малък в ръцете на водача. 7-степенна DSG-трансмисия вържи задачите си пъргаво и работи добре в тандем със Start-Stop системата. Остава единствено въпросът за звука: Skoda за първи път използва Dynamic Sound Boost. Устройството за забавление е разположено близо до ауспуховата тръба и усилва звука от генерацията. Крайният акустичен резултат е много приятен и изобщо не се натрапва като при калпав тунинг.

Технически данни на Skoda Kodiaq RSДвигател: 4-цил. битурбо дизел • Работен обем: 1968 куб.cм • Макс. мощност: 176 кВт (240 к.с.) • Макс. въртящ момент: 500 Нм при 1750-2500 об/мин • Макс. скорост: 220 км/ч • 0-100 км/ч: 7,0 сек • Разход: 6,0 л/100 км

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >